Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2011-03-18 18:56:29

Pielęgnacja skóry po radioterapii

Jestem po amputacji lewej piersi, chemioterapii i 2 tygodnie po 25 naświetlaniach . Niedawno dostałam na klatce piersiowej w miejscu naświetlania -uczulenie, bardzo swędzące. Nie wiem co mam robić, bo zauważyłam, że wysypka się rozprzestrzenia na dalsze naświetlane miejsca. Smarują ją Fenistilem, aby złagodzić swędzenie. Nie wiem czy dobrze robię. Natomiast pod pachą stosuję zasypkę dla dzieci Penaten i spray Octenisept. Proszę o poradę co mam dalej robić.

GENERALNIE JEST TAK: JEŻELI POLE PO RADIOTERAPII JEST SUCHE - STOSUJEMY ZASYPKI, JEŻELI ODCZYN PRZEBIEGA Z SĄCZENIEM - MAŚCI I SPRAY`E. W POLU NAPROMIENIANYM NIE WOLNO NAKLEJAĆ PLASTRÓW, MYĆ GO WODĄ CZY MYDŁEM, NOSIĆ SZTUCZNEJ BIELIZNY. TRZEBA TO POLE WIETRZYĆ POD BAWAŁNIANĄ BIELIZNĄ. WARTO WZIĄĆ LEK DOUSTNY (WAPNO I ZYRTEC LUB CLEMASTIN - ZALEŻNIE OD DECYZJI LEKARZA, KTÓRY TEN ODCZYN WIDZI). I TO OSTATNIE ZALECENIE JEST NAJWŁAŚCIWSZE - TRZEBA TO POKAZAĆ ONKOLOGOWI, NIE MUSI TO BYĆ RADIOTERAPEUTA.

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Poczytaj również

  • Avatar

    2016-07-23 10:28:29

    Ciąża po leczeniu raka piersi

    Od pewnego czasu nurtuje mnie pytanie, które jest zapewne często poruszane, natomiast wolałabym utwierdzić się w...
  • Avatar

    2016-07-23 10:24:33

    Ciąża po leczeniu raka piersi

    W marcu 2015 r. w wieku 28 lat zdiagnozowano u mnie invasive carcinoma of the breast NST NHG2. Obecność receptorów...
  • Avatar

    2016-07-23 10:21:26

    Neuropatia po chemioterapii

    Chciałabym się dowiedzieć, czy neuropatia jako objaw uboczny chemioterapii może się nasilić po pół roku od...