Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2011-11-26 09:20:31

Obniżona odorność po chemioterapii.

Panie doktorze w czasie chemioterapii przyjmowałam zastrzyki Zarzio ponieważ miałam niskie leukocyty{2.5-2,8 } Skończyłam chemie w lipcu potem zaraz 21 lamp i tez leukocyty nie przekroczyły (3)Ostatnio robiłam badanie krwi i w dalszym ciągu są niskie . Przyjmuję lamette i na tarczycę eutyrox75.Co jest powodem moich niskich białych krwinek? Czym można sobie pomóc żeby zwiększyć swoja odporność? Ostatnio hemoglobinę miałam: 13.2.

LEUKOPENIA, CZYLI OBNIŻONY POZIOM BIAŁYCH CIAŁEK KRWI JEST W TYM PRZYPADKU SKUTKIEM CHEMIOTERAPII (JAKO LECZENIE OGÓLNOUSTROJOWE CYTOSTATYKI DOCIERAJĄ TAKŻE DO SZPIKU) ORAZ RADIOTERAPII ("PRZY OKAZJI" NAPROMIENIANIA PÓL PIERSIOWYCH SWOJĄ DAWKE OTRZYMUJE TAKŻE SZPIK ZNAJDUJĄCY SIĘ W KOŚCIACH LEŻĄCYCH W TERENIE NAPROMIENIANYM). POWRÓT DO NORMY HEMATOLOGICZNEJ MOŻE ZAJĄĆ NAWET KILKA TYGODNI / MIESIĘCY. ZALEŻY TO NIE TYLKO OD WIEKU I CHORÓB TOWARZYSZĄCYCH, ALE TEŻ OD TZW. CZYNNIKÓW KONSTYTUCYJNYCH USTROJU - TERMINU TEGO UŻYWAMY WOBEC ZMIENNYCH I NIE DO KOŃCA ZNANYCH NAM CZYNNIKÓW. CO PANI MOŻE ZROBIĆ? - PRZEDE WSZYSTKIM WSKAZANA JEST DIETA BOGATA W WARZYWA ZIELONE, KTÓRE SĄ BOGATE W VIT. B6.
NIE MA TEŻ PRZECIWWSAKZAŃ DO SZCZEPIENIA PRZECIWKO GRYPIE (GENERALNIE DO SZCZEPIONEK Z ZABITYCH DROBNOUSTROJÓW).

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Poczytaj również