Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2012-04-07 09:15:10

Zaniki pamięci, zawroty głowy

Ponad 4 lata temu przeszłam amputację piersi, guz 0,9 na 0,7 cm, G2, hormonozależny. Od jakiegoś czasu zdarzają mi się takie sytuacje: w jednej chwili jakbym się nagle obudziła i nie wiem gdzie jestem, co przed chwilą robiłam, zawroty głowy, i zdarzyło się mi mieć problem z czynnością, którą bardzo często wykonuję. Płaciłam kartą i miałam wklepać kod, znam go, ale trwało to dość dużą chwilę nim powiązałam liczby na klawiaturze z cyframi, które miałam w głowie. Mam skierowanie na rezonans głowy z sugestią meta.
Czy można te zachowania powiązać z chorobą Alzheimera, czy w moim wieku ona może zaatakować? Mam 57 lat.

OPISYWANE PRZEZ PANIĄ OBJAWY CZĘSTO SĄ OBSERWOWANE U CHORYCH PODDAWANYCH CHEMIOTERAPII. NOSZĄ NAZWĘ ANGIELSKĄ CHEMO-BRAIN (MÓZG PO CHEMIOTERAPII). WG NAJNOWSZYCH BADAŃ GORSZA PAMIĘĆ, ZABURZENIA POZNAWCZE, TRUDNOŚCI W KONCENTRACJI MOGĄ WYSTĘPOWAĆ NAWET U OSÓB LECZONYCH CHEMICZNIE 20 LAT WCZEŚNIEJ. JEŻELI NIE OTRZYMYWAŁA PANI CHEMIOTERAPII TO OCZYWIŚCIE INNE SCHORZENIA NEUROLOGICZNE MOGĄ DAWAĆ PODOBNE OBJAWY I NALEŻY SIĘ SKONSULTOWAĆ Z NEUROLOGIEM. JEŻELI OBJAWY (PRZEDE WSZYSTKIM ZAWROTY GŁOWY BĘDĄ NARASTAŁY I POJAWIĄ SIĘ NP. NUDNOŚCI) NALEŻY SIĘ PILNIE SKONTAKTOWAĆ Z ONKOLOGIEM PROWADZĄCYM W CELU WYKONANIA BADANIA OBRAZOWEGO MÓZGU.

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Poczytaj również