Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2012-08-07 19:13:44

Krwawienie z dróg rodnych przy terapii tamoksyfenem

Mam 27 lat. Półtora roku temu wykryto u mnie raka piersi z przerzutem do węzłów pachowych, 2 guzy po 2 cm, hormonozależnego, brak amplifikacji, brak mutacji genów. Jestem po mastektomii podskórnej i od roku regularnie biorę tamoksyfen i zoladex. 2 miesiące temu miałam niewielkie krwawienie z dróg rodnych. Zrobiono mi abrazję, na wyniku: "materiał bezkomórkowy". Dziś znów pojawiło mi się krwawienie. Co to oznacza?

W PRZYPADKU STOSOWANIA TAMOKSYFENU MOŻE DOCHODZIĆ DO PRZEROSTU BŁONY ŚLUZOWEJ MACICY. CZY PRZEROST STWIERDZANO W BADANIU USG? JEŻELI PRZEROST BŁONY ŚLUZOWEJ I KRWAWIENIA BY SIĘ UTRZYMYWAŁY NALEŻY ROZWAŻYĆ ZAMIANĘ TAMOKSYFENU NA INHIBITOR AROMATAZY.

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Poczytaj również

  • 2011-06-22 01:59:14

    Czwartek 23.06.2011

    Zapraszamy do zapoznania się z ramówką.
  • 2010-01-17 00:00:00

    operacja oszczędzająca

    (BCT z ang. breast conserving treatment) - zabieg polegający na usunięciu jedynie fragmentu piersi wraz z guzem...
  • 2010-01-18 00:00:00

    progresja choroby nowotworowej

    Progresja choroby (progression of the disease) - zwiększenie się wielkości guza o ponad 25 proc. lub pojawienie się nowych...
  • 2006-10-06 00:00:00

    Chemioterapia zostawia trwałe ślady w mózgu

    Leczenie chemioterapią zmienia przepływ krwi i metabolizm mózgu, a zmiany są wykrywalne nawet 10 lat po zakończeniu...
  • 2010-02-16 00:00:00

    węzły chłonne pachowe

    Węzły chłonne są częścią naturalnego układu odpornościowego organizmu. Chłonka natomiast to nazwa płynu tkankowego,...