Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2014-03-15 08:22:36

Uporczywy kaszel

W 2012 r. przeszłam operację oszczędzającą z powodu raka piersi, następnie radioterapię a obecnie leczenie tamoxifenem. Jakiś miesiąc po zakończeniu leczenia radioterapią czyli od maja 2012 r. wystąpił kaszel i trwa do dnia dzisiejszego. Nie pomagają żadne lekarstwa - ani nebuliztory ani tez inhalatory. Jedni twierdzą, że to astma a inni lekarze że to przeziębienie. Ale przeziębienie trwające już dwa lata? Kaszel jest raz mokry, raz suchy, męczy zarówno w dzień jak i w nocy. Prześwietlenie płuc nic nie wskazuje a ja mam już serdecznie dosyć. Pracuję i mam kontakt z ludźmi i oni zaczynają mnie traktować jak trędowatą, pojawiają się również nieprzyjemne komentarze.
Mam pytanie: jakie musiałabym wykonać badania aby dowiedzieć się co jest przyczyną tego kaszlu?

Odpowiedź:

Uporczywy kaszel wymaga wyjaśnienia. Mam nadzieję, że wykluczono u Pani gruźlicę. Nie można wykluczyć, że kaszel jest skutkiem napromieniania, chociaż jest to mało prawdopodobne przy dzisiejszej technice planowania radioterapii. Ważna byłaby konsultacja laryngologa i pulmonologa. Oni ocenią, czy potrzebna jest tomografia komputerowa. Czasem kaszel może zależeć od refluksu żołądkowo - przełykowego. Przy jego diagnostyce konieczne może być wykonanie gastroskopii.

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Poczytaj również