Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2015-05-04 09:26:04

Dolegliwości po operacji

Mija 6. tydzień od mastektomii prostej, czyli bez wycinania pozostałych węzłów (wartownika wycięli przy oszczędzającej). Wyniki są dobre, od 2 tygodni jestem na tamoxifenie. Ale nie to mnie martwi. Mam dziurę pod pachą, a wzdłuż "wałek", który nie dość, że boli, to przeszkadza. W miejscu szwu na dług. 18 cm i szer. 7 cm jest coś, co przypomina kawałek deski. Jest twarde, mogę w to sobie pukać, przy ćwiczeniach ciągnę żebra do góry, aż trzeszczy. Nie wiem, czy to tak ma być, bo do mojego lekarza prowadzącego trudniej się dostać, niż do prezydenta. Za każdym razem, kiedy jezdziłam na ściąganie chłonki (dren został mi usunięty następnego dnia po operacji, przed wyjściem do domu), inny lekarz mi to robił i nikt nie chciał sie wypowiadać. Wygląda to tak, jakby wycięli mi za dużo skóry i potem naciągnęli , ile się dało, a przyszyli do żeber. Po każdym ćwiczeniu szew robi się czerwony, jakby zaogniony. Dodam, że od mostka przez 6-7 cm, jest chyba jeszcze jakiś sznurek, którego do dziś mi nie ściągnęli. No i moje pytanie: czy taki stan jest normalny i co można z tym zrobić, jeśli nie jest? Nadmienię, że mam 63 lata i może dlatego nikt za bardzo mną się nie przejmuje.
Będę wdzięczna za fachową i szczerą opinię.
 

 

Odpowiedź:

 

Na podstawie opisu trudno o "szczerą i fachową" opinię. Konieczne jest badanie, by ocenić opisywaną "dziurę pod pachą", "trzeszczenie żeber" itp.
Natomiast z przedstawionego opisu wynika, że powinna Pani skonsultować się z innym chirurgiem, a także z fizjoterapeutą.

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Poczytaj również

  • Avatar

    2017-10-16 17:40:09

    Nawroty brodawczaka

    11 września br. miałam już 3 biopsję mammonotomiczną (wcześniej w 2011 r. i 2012 r. ). I ponownie po raz 3 wyszedł...
  • Avatar

    2017-10-16 17:34:42

    Czy zastosowane leczenie jest prawidłowe

    Od 2013 r. choruję na nowotwór złośliwy piersi. Wyniki histo-pat biopsji CARCINOMA DUCATALE INVASIUM (II ST. Wg...
  • Avatar

    2017-10-11 09:37:35

    Tamoxifen a Bupropion

    Biorę tamoxifen i w trakcie tej terapii przez tydzień zażywałam bupropion nie mając pojęcia o tym, że jest silnym...