Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2016-11-12 09:35:35

Reakcja uczuleniowa po Paclitaxelu

U mamy (62 lata) wykryto raka inwazyjnego piersi G3, ER ponad 75% jader komórek nowotworowych, PR w 10-75% jader komórek nowotworowych, HER2/neu odczyn pozytywny w komórkach raka naciekającego (score =3+), ki67 w 60% jader komórkowych. Wynik z BAC węzła pachy prawej - komórki rakowe. cT2cN1M0.
Zlecono leczenie przedoperacyjne: 4 x AC oraz 12 x paclitaxel +3 x herceptyna. Niestety przy podawaniu drugiego paclitaxelu wystąpiła reakcja uczuleniowa. Zastosowano odczulanie lekiem Pabi- Dexamethason, ale przy kolejnej próbie podania paclitaxelu reakcja alergiczna wystąpiła ponownie. Mama została skierowana na mastektomię. Po zabiegu planowana jest kontynuacja herceptyny, radioterapia i hormonoterapia.
Będę wdzięczna za informację czy jest to dobra decyzja, czy może jednak mama powinna wziąć jeszcze 2 herceptyny przed operacją zgodnie z początkowym zaleceniem. Czy jest może jakiś inny lek zamiast paclitaxelu, który można podawać razem z herceptyna?
Dodam jeszcze, iż guz po podaniu 4 x AC , 1x paclitaxel i 1x herceptyny zmniejszył się i stal się ruchomy.

Odpowiedź:

 

Zaproponowane po reakcji uczuleniowej leczenie jest optymalnym sposobem postępowania. Herceptyna i tak będzie podawana przez rok. I hormonoterapia

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Poczytaj również

  • Avatar

    2017-10-16 17:40:09

    Nawroty brodawczaka

    11 września br. miałam już 3 biopsję mammonotomiczną (wcześniej w 2011 r. i 2012 r. ). I ponownie po raz 3 wyszedł...
  • Avatar

    2017-10-16 17:34:42

    Czy zastosowane leczenie jest prawidłowe

    Od 2013 r. choruję na nowotwór złośliwy piersi. Wyniki histo-pat biopsji CARCINOMA DUCATALE INVASIUM (II ST. Wg...
  • Avatar

    2017-10-11 09:37:35

    Tamoxifen a Bupropion

    Biorę tamoxifen i w trakcie tej terapii przez tydzień zażywałam bupropion nie mając pojęcia o tym, że jest silnym...