Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2017-10-11 09:37:35

Tamoxifen a Bupropion

Biorę tamoxifen i w trakcie tej terapii przez tydzień zażywałam bupropion nie mając pojęcia o tym, że jest silnym inhibitorem CYP2d6 .
Mam pytanie, czy mogłam na trwałe zaburzyć działanie tamoxifenu? Czy po odstawieniu leku wszystko powinno wrócić do normy? Czy muszę rozważyć teraz przejście na inhibitory aromatazy? Boję się, że tamoxifen nie będzie już skuteczny. Czy ta interakcja leków trwa tylko w trakcie przyjmowania obu leków - bupropionu i tamoxifenu, czy też tak silny inhibitor może na trwałe zmienić sposób działania tamoxifenu na mój organizm?

 

Odpowiedź:

 

Działanie bupropionu wygasza się przez mniej więcej 7 dni. Później metabolizm tamoksyfenu powinien wrócić do normy. Nie ma powodu do zmiany leczenia.

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Poczytaj również

  • 2006-10-25 00:00:00

    Leczenie przerzutów raka piersi do kości

    Przerzuty do kości są częstym zjawiskiem u osób z uogólnionym rakiem piersi. Problem ten dotyczy 65–75%...
  • 2010-01-18 00:00:00

    progresja choroby nowotworowej

    Progresja choroby (progression of the disease) - zwiększenie się wielkości guza o ponad 25 proc. lub pojawienie się nowych...
  • 2010-02-16 00:00:00

    węzły chłonne pachowe

    Węzły chłonne są częścią naturalnego układu odpornościowego organizmu. Chłonka natomiast to nazwa płynu tkankowego,...
  • 2010-02-17 00:00:00

    IHC

    IHC, inaczej: badanie immunohistochemiczne Jeden z testów, które pozwalają na wykrycie obecności receptora...
  • 2010-01-13 00:00:00

    kwadrantektomia

    Jeden ze sposobów operacji oszczędzającej. Podczas kwadrantektomii usuwa się więcej tkanki niż podczas zabiegu...