Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2017-12-04 22:50:34

Korykosteroidy w czasie hormonoterapii

Jestem dwa lata po operacji guzka prawej piersi, radioterapii i w trakcie leczenia Reseligo i Nolvadexem. Rozchorowałam się (m.in.:zatkane uszy, zatoki). Internista przepisał mi spray do nosa Metmin, a wyczytałam, że jest on kortykosteroidem (informowałam internistę o leczeniu onko). Z tego co pamiętam onkolog odradzał mi stosowanie sterydów.
Czy może mi on jakoś zaszkodzić?

 

Odpowiedź:

 

Onkolog raczej odradzał stosowanie leków hormonalnych myśląc o antykoncepcji doustnej, czy podobnych z estrogenami/progesteronem. Spray do nosa, jeśli ma tylko kortykosterydy, może Pani bezpiecznie zastosować.

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Poczytaj również

  • Avatar

    2017-12-08 10:11:36

    Jakie powinno być zastosowane dalsze leczenie

    Jestem obustronną amazonką, po operacjach dwóch niezależnych raków piersi, które wystąpiły w odstępie...
  • Avatar

    2017-12-04 22:56:19

    Interpretacja przypadku

    Mama ma 59 lat. Stwierdzono u niej nowotwór złośliwy piersi prawej IV (rozsiew do wątroby i kości - badanie PET- CT...
  • Avatar

    2017-12-04 22:53:45

    Skutki uboczne stosowania Letrozolu

    Moje pytanie dotyczy Letrozolu. Jestem po operacji oszczędzającej lewej piersi. Rak hormonozależny. Od marca br. do...