Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2018-03-11 09:31:54

Objawy neurologiczne

Moja mama choruje na raka piersi z przerzutami do kości bez tkanek miękkich. Niestety w ostatnich 4 tygodniach nastąpiło gwałtowne pogorszenie stanu neurologicznego. Drętwienie nóg, rąk, osłabienie, problemy z mówieniem i przełykaniem to najbardziej zauważalne objawy. Występowały problemy ze zwieraczami oraz poduszka pod stopami. Na szczęście czucie w stopach wróciło i czucie w zwieraczach również. Badania PET i rezonans głowy zaplanowane są na za dwa miesiące. Niestety prognozy nie są obiecujące z podejrzeniem przerzutów do mózgu, ale żaden lekarz tego nie potwierdził. Literatura internetowa podpowiada i daje nadzieję, że neuropatia może być spowodowana neurotoksycznością przyjmowanego leku. Przez ostatni rok moja mama była leczona Etruzilem przez 11 miesięcy i Faslodexem przez kolejne 3. Przez cały ten okres przyjmowała zastrzyki XGeva na kości, które zostały odstawione 3 miesiące temu. W międzyczasie przeszła kilka radioterapii na miednicę, łopatki i jedna sesję na kręgosłup. Neuropatia nastąpiła kilka dni po naświetlaniu kręgosłupa, ale może to być przypadek. Zdaję sobie sprawę, że objawy są podręcznikowymi objawami przerzutów do mózgu ale czy jest możliwe, że neuropatia i uszkodzenie nerwów czaszkowych jest następstwem toksyczności lekarstw lub radioterapii okolic kręgosłupa?

 

Odpowiedź:

 

Gdyby objawy neurologiczne dotyczyły tylko kończyn dolnych i zwieraczy, winiłabym rozsiew do kręgosłupa i przejściowy odczyn na napromienianie. Problemy z mówieniem i łykaniem nie pasują mi do obrazu zajętych kości. Może warto przyspieszyć termin wykonania rezonansu głowy (i szyi)?

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Poczytaj również