Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2010-08-04 18:45:00

Chcesz schudnąć - jedz mniej mięsa

Zmniejszenie spożycia mięsa może być kluczowym czynnikiem, pomagającym w obniżeniu wagi.

 

Do takiego wniosku doszła grupa badaczy. Wyniki ich badań opublikowano w piśmie naukowym American Journal of Clinical Nutrition.

Grupa naukowców z Wydziału Epidemiologii i Biostatystyki Szkoły Ochrony Zdrowia przy Imperatorskim College'u Londynu, a także z innych europejskich instytutów naukowych, przez pięć lat prowadziła badania, których celem było ustalenie związku między spożyciem jakiegokolwiek mięsa, a zwiększeniem masy ciała ludzkiego. Badania przeprowadzono w ramach europejskiego programu, mającego na celu określenie wpływu sposobu życia, przyzwyczajeń i racji żywnościowej człowieka na jego zdrowie.

W badaniu wzięło udział przeszło 370 tysięcy osób – 103,4 tys. mężczyzn i 270,2 tys. kobiet w wieku od 25 do 70 lat z 10 krajów europejskich. Uczestnicy badania wypełnili specjalne ankiety, w których szczegółowo odpowiadali na pytania, dotyczące ich racji żywnościowej.

Po dokładnym przeanalizowaniu wszystkich otrzymanych danych grupa badaczy doszła do wniosku, że spożycie mięsa jest bezpośrednio związane ze wzrostem wagi, zarówno u mężczyzn, jak i kobiet, co uwarunkowane jest wysoką kalorycznością tego produktu spożywczego i zwartości w nim tłuszczu. Następuje to nawet z uwzględnieniem takich czynników, jak różnica w liczbie otrzymanych kalorii, zróżnicowany poziom aktywności fizycznej itp.

Naukowcy ustalili, że zwiększenie spożycia mięsa o 250 gramów dziennie (może to być np. jeden befsztyk, zawierający 450 kalorii) powoduje po pięciu latach zwiększenie wagi o 2-2,7 kg. Dotyczy to konsumowania każdego mięsa: wołowiny, drobiu i gotowych produktów mięsnych.
 

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Autor

Poczytaj również

  • Avatar

    2012-05-22 21:26:33

    ISCADOR

    Czy znany jest Panu lek ISCADOR i jakie jest Pana zdanie na temat włączenia do terapii nowotworowej , czy można go...
  • Avatar

    2012-05-22 21:23:31

    Angioinwazja a rokowania w raku piersi.

    Proszę o interpretację. Witam, mam 43 lata, jestem po kwadrantektomii piersi prawej i usunięciu węzłów chłonnych -...
  • Avatar

    2012-05-22 21:20:35

    Leczenie uzpełniające po opercji

    W styczniu wykryto u mnie zmianę w piersi prawej. Biopsja wykazała, że jest to rak. Na początku marca przeszłam...
  • 2011-01-05 22:50:58

    Słuchacze puszczają muzykę: Pilot_613

    Zapraszam do słuchania.  Nic nie obiecuję oprócz tego, że jestem na bakier z nowościami a starocie...
  • 2011-04-03 19:24:28

    Na moją nutę

    Zapraszamy na nową audycję w Radiu Pozytyw "Na moją nutę"
  • 2011-01-02 23:48:03

    Lista przebojów

    Każde radio ma swoją liste przebojów. My też taką tworzymy :)
  • 2011-02-23 19:45:44

    Muzyka podszyta poezją.

    Zapraszamy na nową audycję w Radiu Pozytyw. Jej roboczy tytuł brzmi: „Muzyka podszyta poezją”. Autorka...
  • 2012-03-19 19:30:00

    Amazonki w finale konkursu "3 RAZY ONA"

    Portal dla kobiet z klasą onaonaona.pl wytypował Krystynę Wechmann do grona wyjątkowych, wspaniałych Kobiet, na...