Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

2010-09-10 19:09:13

Objawy uboczne hormonoterapii

Mastektomię miałam pod koniec 2006 roku, potem AC i tamoxifen. Po
 trzech miesiącach tamox został zmieniony na arimidex na moje życzenie
 - miałam potężne wybuchy gorąca (mam obecnie 60 lat, 15 lat po
 menopauzie). Niestety, nie pomogło, wybuchy gorąca połączone ze
 zlewnymi potami mam do dzisiaj.
 

PRZY NASILONYCH OBJAWACH UBOCZNYCH SĄ PRZECIWWSKAZANE PREPARATY
HORMONALNE, JAKIE GINEKOLODZY ZWYKLE PRZEPISUJĄ KOBIETOM Z OBJAWAMI
MENOPAUZALNYMI. PEWNĄ POMOC MOGĄ PRZYNIEŚĆ NATOMIAST PREPARATY ZIOŁOWE -
JAK PRAMOLAN CZY BELLERGOT. POJAWIENIE SIĘ OBJAWÓW MENOPAUZALNYCH U
KOBIETY, KTÓRA JUŻ RAZ PRZESZŁA MENOPAUZĘ ŚWIADCZY O TYM, ŻE LEK DZIAŁA -
GDYŻ POWODUJE SPADEK ILOŚCI HORMONÓW PŁCIOWYCH ODPOWIEDZIALNYCH ZA
WYSTĄPIENIE TYCH OBJAWÓW.

 Mój onkolog niedawno zaproponował zakończenie hormonoterapii, bowiem
 dodatkowo dokucza mi kręgosłup (wysunięty dysk naciska na nerw
 kulszowy).

WPŁYW TAMOXYFENU CZY INHIBITORA AROMATAZY NA UKŁAD KOSTNY TO PROBLEM
"RÓWNOLEGŁY" DO DOLEGLIWOŚCI SPOWODOWANYCH WYPADANIEM DYSKU. ODSTAWIENIE
HORMONOTERAPII NIEWIELE TU ZMIENI. WARTO NATOMIAST MIEĆ PEWNOŚC W
BADANIACH Z ZAKRESU DIAGNOSTYKI RADIOLOGICZNEJ, ŻE NIE STWIERDZA SIĘ ZMIAN
PRZERZUTOWYCH W KRĘGACH I KANALE KRĘGOWYM I ŻE DOLEGLIWOŚCI TE TO
FAKTYCZNIE WYNIK TYLKO "WYPADANIA DYSKU".

 Osobiście nawet ucieszyłam się, że skończą się wybuchy gorąca (choć
 onkolog uważa, że mogą być z innej przyczyny, wg niego arimidex nie
powinien dawać tak mocnych objawów). Mam tylko wątpliwości, czy przy
 moim raku hormonozależnym (G3 T1c N0) nie pozbywam się za szybko
 okresu ochronnego.

NIEWĄTPLIWIE HORMONOTERAPIA POTRAFI BYĆ SKUTECZNĄ METODĄ LECZENIA (DLA
PORZĄDKU ZAZNACZĘ, ŻE PISZĄC O RAKU HORMOZALEŻNYM NIE PODAŁA PANI WYNIKU
RECEPTORÓW ER I PgR, TYLKO GRADING I STOPIEŃ MIEJSCOWEGO ZAAWANSOWANIA) I
NIE WARTO ZBYT SZYBKO JEJ SIĘ WYZBYWAĆ. PROPONOWAŁBYM ZACZĄĆ OD ROZMOWY Z
ONKOLOGIEM NA TEMAT LECZENIA ŁAGODZĄCEGO OBJAWY MENOPAUZALNE.

poleć znajomemu drukuj
Oceń artykuł:

Poczytaj również

  • Avatar

    2017-04-26 11:30:21

    Tatuaż w trakcie hormonoterapii

    We wrześniu 2015 miałam mastektomię na życzenie. Rak luminalny A . Obyło się bez chemii. Leczenie to Tamoxyfen na 5 lat i...
  • Avatar

    2017-04-26 11:26:23

    Czy zastosowane leczenie jest prawidłowe

    Moja mama w wieku 63 lat zmarła na raka piersi. Mam 47 lat, miesiączkuję. Obraz mammografii wykazał mikrozwapnienia 5 mm. W...
  • Avatar

    2017-04-26 11:21:20

    Interpretacja wyniku USG piersi

    Jestem przerażona. Czekamy na wynik biopsji gruboigłowej. Poniżej przedstawie wynik badania usg mojej mamy 47 lat. Oba...
  • 2010-01-18 00:00:00

    zapalenie przewlekłe piersi

    Przewlekłe zapalenie gruczołu sutkowego występuje głównie u kobiet po 40 roku życia i jest związane z zaleganiem...
  • 2010-01-18 00:00:00

    usunięcie węzłów chłonnych pachy

    Usunięcie węzłów chłonnych dołu pachowego (pachy) nazywa się wycięciem pachowych węzłów chłonnych. Wycięcie...
  • 2010-02-09 00:00:00

    rak rdzeniasty

    Carcinoma medullare Rodzaj inwazyjnego raka przewodowego charakteryzujący się wyraźną granicą pomiędzy zrakowaciałą i...
  • 2009-04-07 00:00:00

    Leczenie chorych na potrójnie ujemnego raka piersi

    Jedną z bardziej obiecujących opcji terapeutycznych jest zastosowanie leczenia bewacyzumabem. Jest to jedyna dostępna opcja...
  • 2010-11-01 20:35:39

    Czy istnieje życie po raku?

    "Ładnie wyglądasz", "piękniejesz z dnia na dzień", "zmieniłaś się na lepsze". W normalnej...