Kategorie
Odżywianie, środowisko
-
Rośnie świadomość Polaków dotycząca znaczenia racjonalnego odżywiania i zdrowego trybu życia. Z badań przeprowadzonych przez firmę badawczą Gemius wynika, że aż 71 proc. badanych Polaków przywiązuje wagę do składu i jakości spożywanych produktów. Jednak tylko co dziesiąty z nich wie, czym jest "żywność funkcjonalna". -
Parabeny, związki stosowane jako konserwanty w kosmetykach, produktach farmaceutycznych oraz żywności gromadzą się w tkance sutka i nie można wykluczyć, że mają udział w rozwoju raka piersi - oceniają na łamach "Journal of Applied Toxicology" naukowcy brytyjscy, opierając się na swoich najnowszych badań. -
Badanie amerykańskich naukowców, opublikowane w "Journal of Womens Health", pozwala sądzić, że umiarkowane picie czerwonego wina może powstrzymywać rozwój komórek nowotworowych u kobiet - informuje portal eScienceNews. -
Regularne picie nawet małych ilości alkoholu może zwiększać ryzyko raka piersi – wynika z badań, które publikuje pismo „Journal of the American Medical Association”. -
Włączenie orzechów włoskich do diety może znacznie obniżyć ryzyko raka sutka - wynika z badań, które na razie przeprowadzono tylko na myszach. Informację na ten temat zamieszcza pismo "Nutrition and Cancer". -
Spożywanie niektórych pokarmów w okresie ciąży może zmniejszać ryzyko raka sutka u żeńskiego potomstwa - sugerują najnowsze badania prowadzone na gryzoniach. Wśród szczególnie pożądanych składników diety znalazły się np. tłuszcze rybie czy kwas foliowy. -
Kobiety ważące prawidłowo przed i po zdiagnozowaniu raka piersi mają większe szanse na wieloletnie przeżycie - wynika z badań przeprowadzonych w grupie blisko 4000 pacjentek, które leczono z powodu tego nowotworu. -
Narażenie na dym tytoniowy - zarówno w dzieciństwie, jak i w wieku dorosłym - może podnosić ryzyko zachorowania na raka piersi u kobiet - informuje "British Medical Journal". -
Palenie może zwiększać dolegliwości bólowe u osób z nowotworami - informuje pismo "Pain". -
Mimo postępów w medycynie, najlepszą metodą walki z rakiem płuc jest nieustanna walka z paleniem papierosów, zarówno czynnym, jak i biernym - mówili 10 listopada onkolodzy na warsztatach prasowych. -
O potrzebie edukowania Polaków na temat szkodliwości palenia mówił prof. Witold Zatoński z Centrum Onkologii w Warszawie podczas Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Tytoń albo Zdrowie". -
Z pracy, którą publikuje pismo Nutrition and Metabolism wynika, że oliwa z pierwszego tłoczenia chroni wątrobę przed szkodliwym wpływem nadmiaru wolnych rodników. -
dieta, odżywianie, profilaktyka, rak piersi, zachorowanie, zdrowie
Spożywanie dużych ilości marchewki i warzyw kapustowatych, w tym brokułów, może pomóc zredukować ryzyko raka piersi, zwłaszcza agresywnej odmiany często spotykanej u Afroamerykanek - wynika z badań opublikowanych w "American Journal of Epidemiology". -
dieta, odżywianie, profilaktyka, rak piersi, środowisko, zdrowie
Regularna aktywność fizyczna, utrzymywanie prawidłowej wagi i ograniczenie ilości spożywanego alkoholu znacząco obniża ryzyko zachorowania na raka piersi u kobiet po menopauzie - informują naukowcy z USA na łamach pisma "Breast Cancer Research". -
Naukowcy wciąż próbują ustalić, ile godzin snu jest najlepsze dla zdrowia. Najnowsze badania amerykańskie sugerują, że przesypiając w nocy od 5 do 6,5 godzin możemy sobie zapewnić najdłuższe życie. Publikację na ten temat zamieszcza pismo "Sleep Medicine". -
Picie umiarkowanych ilości alkoholu, jak np. 3-4 kieliszki wina w tygodniu, zwiększa ryzyko nawrotów raka piersi i zgonu z jego powodu - wynika z badań, które publikuje pismo "Journal of Clinical Oncology". -
Urozmaicony zestaw warzyw i owoców w diecie może obniżyć ryzyko zachorowania na najczęstszą odmianę raka płuc, zwłaszcza u palaczy - wynika z holenderskich badań, które publikuje pismo "Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention". -
Owoce jagodowe, takie jak borówka amerykańska czy truskawki mogą pomóc zachować sprawny mózg w starszym wieku - o odkryciu naukowców z USA, którzy rozszyfrowali też mechanizm korzystnego działania tych owoców, informuje serwis internetowy EurekAlert.
-
Pismo "Circulation Heart Failure" przytacza badania, według których spożywanie gorzkiej czekolady w umiarkowanych ilościach zmniejsza ryzyko niewydolności serca o jedną trzecią. -
Zarówno regularne niedosypianie, jak i zbyt długi sen, mają związek z wyższym ryzykiem chorób sercowo-naczyniowych - informują amerykańscy naukowcy na łamach pisma Sleep.
-
2012-02-07 12:10:37
Wznowa w bliźnie i przerzuty do kości
W czerwcu 2010r miałam operację - rak piersi prawej Carcinoma ductale invasivium mammae G3, ER(-),PR(-), Her2(3+). Dostałam... -
2012-02-07 11:57:12
Rekonstrukcja za pomocą systemu BRAVA
Jestem amazonką od 5 lat. Miałam chemio i radioterapię. Chciałabym się dowiedzieć, czy u mnie możliwa jest rekonstrukcja za... -
2012-02-06 12:07:07
Wahania markerów nowotworowych
Jestem po operacji 4 lata, chodzę do onkologa do kontroli co trzy miesiące i co mnie niepokoi - za każdym razem moje...
-
2010-01-20 00:00:00
bifosfoniany
Grupa leków hamująca resorpcję kości. Są stosowane w terapii osteoporozy, choroby Pageta, przerzutów... -
2010-02-09 00:00:00
rak cewkowy
Carcinoma tubulare Odmiana raka przewodowego inwazyjnego, stanowiąca około 2% wszystkich przypadków raka... -
2010-02-16 00:00:00
chemioterapia
Rodzaj leczenia systemowego (działającego na cały organizm), które polega na podawaniu silnie działających... -
2010-03-26 00:00:00
leczenie systemowe
Różne metody leczenia stosowane do znieszczenia komórek nowotworowych w całym oraganizmie. Może to być... -
2010-04-22 14:00:00
EKUZ po nowemu: tak będziemy leczyć się w UE
1 maja wejdą w życie przepisy wprowadzające nowe zasady leczenia na terenie Unii Europejskiej. Mają one ułatwić migrację...





