Kategorie
Odżywianie, środowisko
-
Lekarze ze Świdnika i meteorolodzy UMCS prowadzą unikalne badania na temat wpływu pogody na serce. Wyniki badań potwierdzają tę zależność. -
Dieta bogata w warzywa i owoce, a uboga w czerwone i przetworzone mięso wydłuża życie kobiet chorych na raka jajnika. -
Kobiety przed menopauzą, które jedzą dużo czerwonego mięsa mogą mieć podwyższone ryzyko zachorowania na raka piersi zależnego od hormonów - wskazują najnowsze badania amerykańskie.
-
Kawa zawiera więcej substancji chroniących przed rakiem niż czerwone wino, owoce czy czekolada Kawa pozwala nie tylko przetrwać długie noce na modlitwach i dodaje sił wojownikom podczas walk, ale ma również zbawienny wpływ na nasze ciało" - przekonywał już w 1592 r. włoski botanik i lekarz, Prosper d'Alpino.
-
Czy regularne konsumowanie grillowanego mięsa na węglu drzewnym może przyczynić się do rozwoju raka? Specjaliści twierdzą, że mięso przyrządzone na grillu wytwarza specyficzne chemikalia prowadzące do powstawania nowotworów u zwierząt. Niestety, sami możemy zwiększyć ryzyko zachorowania na raka poprzez spożywanie dużych ilości grillowanego czerwonego mięsa lub kurczaka, a nawet po skonsumowaniu smażonego mięsa na bardzo wysokiej temperaturze. Każde mięso bardzo mocno przypieczone, przysmażone wydaje się być najbardziej szkodliwe. Najlepszym rozwiązaniem jest, aby sporadyczne grillować, ponieważ narażeni jesteśmy na chemikalia gromadzące się na powierzchni mięsa i prowadzące do nowotworów. -
Za parę miesięcy na rynku mają pojawić się wędliny zawierające antyrakowe substancje pochodzące z kapusty - zapowiadają naukowcy z Politechniki Gdańskiej
-
Zgodnie z najnowszym doniesieniem opublikowanym na łamach czasopisma "Cancer", kobiety, które w swoim dorosłym życiu znacząco przybierają na wadze, mają podwyższone ryzyko wystąpienia wszystkich typów raka piersi.
-
Utrata nawet 4,5 kg we wczesnym wieku dojrzałości może pomóc kobietom z mutacjami genowymi przy zapobieganiu powstawania raka piersi. Badania skupiły się na mutacjach genów BRCA1 i BRCA2, które znacznie podwyższają ryzyko zachorowania na nowotwór piersi. „Wyniki badań sugerują, że utrata wagi pomiędzy 18-30 rokiem życia zmniejsza ryzyko powstawania raka piersi związanego z mutacją genów BRCA”, mówi Steven Narod z Breast Cancer Research i profesor z Uniwersytetu w Toronto.
-
2012-05-22 21:26:33
ISCADOR
Czy znany jest Panu lek ISCADOR i jakie jest Pana zdanie na temat włączenia do terapii nowotworowej , czy można go... -
2012-05-22 21:23:31
Angioinwazja a rokowania w raku piersi.
Proszę o interpretację. Witam, mam 43 lata, jestem po kwadrantektomii piersi prawej i usunięciu węzłów chłonnych -... -
2012-05-22 21:20:35
Leczenie uzpełniające po opercji
W styczniu wykryto u mnie zmianę w piersi prawej. Biopsja wykazała, że jest to rak. Na początku marca przeszłam...
-
2006-10-25 00:00:00
Leczenie przerzutów raka piersi do kości
Przerzuty do kości są częstym zjawiskiem u osób z uogólnionym rakiem piersi. Problem ten dotyczy 65–75%... -
2010-04-07 23:17:32
Józef Adamczyk - Wiersze okolicznościowe
Józef Adamczyk - autor książki "W życiu szczęście trzeba mieć" i współautor tomiku wierszy... -
2010-02-09 00:00:00
receptory hormonalne (ER, PgR)
Maleńkie ,odbiorniki" w komórkach. Umieją odbierać ,sygnały" od hormonów, wydzielanych przez... -
2009-03-16 00:00:00
Spotkanie przy HERbacie - Poznań
W niedzielę (15 marca) Federacja Stowarzyszeń „Amazonki” zorganizowała w Poznaniu kolejne warsztaty z cyklu... -




