Niepelnosprawnosc

Wysłane przez madzia37 

madzia37 (offline)

Post #1

16-02-2018 - 07:46:08

Witam.mam pytanie bo jestem zielona w tym sprawach.czy będąc na zasiłku rehabilacyjnym moge starać się o grupę? Czy trzeba byc na necie ?

Dosia (offline)

Post #2

16-02-2018 - 08:32:07

Można się starać o przyznanie niepełnosprawności od początku leczenia również w trakcie zasiłku rehabilitacyjnego. Najlepiej jeszcze w trakcie leczenia bo wtedy masz szansę na przyznanie znacznego stopnia niepełnosprawności.

madzia37 (offline)

Post #3

16-02-2018 - 09:33:35

Dziękuje za odpowiedź.jestem jednak juz po zabiegu,chemioterapi,radioterapi teraz tylko na tamoxifenie.wiec chyba szansę marne.a mogłabyś napisać co daje uzyskanie grupy i czy to jest to samo co stopień niepenosprawnosci?

lulu (offline)

Post #4

16-02-2018 - 10:36:54

k/Kwidzyna 

Rentę przyznaje ZUS. Stopień niepełnosprawności orzeka:

Powiatowe/miejskie zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności – jako pierwsza instancja;
Wojewódzkie zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności – jako druga instancja;

ZUS i orzecznik to dwie niezależne od siebie instytucje.
Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności daje nam rożne przywileje, zależne to jest od orzeczonego stopnia niepełnosprawności.
Tu jest dokładnie napisane co nam przysługuje

Na Forum od 07 lutego 2008
Nigdy nie jedz do syta. Jedna trzecia żołądka dla pokarmu, jedna trzecia dla napoju, jedna trzecia dla ducha.
je

Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 16-02-2018 - 10:38:09 przez lulu.

gosia0101 (offline)

Post #5

16-02-2018 - 11:02:22

małopolskie