Taksany

Wysłane przez Amazonki.net 

Tomasz. (online)

Post #1

01-06-2017 - 18:12:01

Pruszków 

Witamina B1 25mg jest na receptę. B1 3mg jest bez recepty. Dla celów uderzenia zatem 3mg tabletki są mało praktyczne (niemal 1 op. na 1 dzień).

chmielu76 (offline)

Post #2

01-06-2017 - 20:56:23

 

Cytuj
Tomasz.
Witamina B1 25mg jest na receptę. B1 3mg jest bez recepty. Dla celów uderzenia zatem 3mg tabletki są mało praktyczne (niemal 1 op. na 1 dzień).
Zapytam w poniedziałek lekarza czy może mi przepisać :-)

Kitka (offline)

Post #3

04-06-2017 - 12:41:57

Kraków 

Jestem po drugim i ostatnim wlewie docetakselu! Na razie bez większych sensacji, więc może będzie i tym razem OK. Bardzo dziękuję za wszystkie rady i słowa otuchy smiling smiley

chmielu76 (offline)

Post #4

06-06-2017 - 09:21:38

 

AsiuJJ jestem już po wlewie. Jeśli możesz napisz mi jak się odżywiasz przy tych tsksanach. Nastepny wlew mam za tydzień. po wlewie czerwonej przez pierwszy tydzień prawie nie jadłam ale nadrabiałam w nastepne dwa tygodnie i bylo ok. Czy mogę jeść wszystko, przez całą chemię czerwoną od 5 dnia zaczynałam pić warzywno-owocowe koktajle pomagały mi one na zaparcia. I jadłam prawie wszystko. Pozwoliło mi to zachwować wagę i nie schudnąć. Ważę 59 kg i boje sie bo jak schudnę bardzo to siły nie będzie do walki z chorobą.

Al_la (offline)

Post #5

06-06-2017 - 10:12:45

k/Warszawy 

Podczas chemioterapii (obojętnie jakiej) należy jeść produkty lekkostrawne nie obciążające wątroby. Można uogólnić, że stosować dietę wątrobową.
Nie wolno jeść grapefruitów.

Polecam:
[amazonki.net]
[amazonki.net]



W najgorszych chwilach mego życia zawsze mogłem liczyć na przyjaciół.
Odtąd wiem, że pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić, to poprosić o pomoc. Paulo Coelho



Przewodowy NST, G2, T3N0Mx, TNBC, 6 x FEC (3 przed operacją), yT2N0Mx

chmielu76 (offline)

Post #6

08-06-2017 - 09:59:59

 

Witajcie. Jestem 4 dzień po wlewie paxitakselu, do wczoraj ok. dziś w nocy obudził mnie silny ból w dole pleców, mam wrażenie że bolą mnie nerki,brzuch. bezsenna noc, ani siedzieć ani leżeć,brałam ibuprom ale nic to nie dało, lekarz może mnie przyjąć dopiero po 13. Czy któraś z Was dziewczyny tak miała bo zaczynam się poważnie martwić.

Wusia (offline)

Post #7

09-06-2017 - 18:00:47

 

Kochane mam takie pytanko. Po jakim czasie chemia przestaje dzialac, gdy już się zakończy cykl.
??myśli

Wandka (offline)

Post #8

09-06-2017 - 23:02:43

Warszawa 

Nie miałam żadnych zmian skórnych po wlewach docetaxelu. Bardzo dbałam o skórę. Wyobrazcie sobie, że te zmiany mogą wystąpić po dwóch latach nawet. Ja teraz walczę z łojotokowym zapaleniem skóry. Okazuje się, że to efekt brania taksanów. Niestety może wystąpić nawet po dwóch, trzech latach od leczenia- tak mi powiedział dermatolog.



braja (offline)

Post #9

09-06-2017 - 23:13:32

 

Cytuj
Wusia
Kochane mam takie pytanko. Po jakim czasie chemia przestaje dzialac, gdy już się zakończy cykl.
??myśli

Masz na myśli działanie przeciwnowotworowe po wlewie? Z tego co rozumiem dzialanie chemii trwa kilka godzin po wlewie, ale usuwanie jej z organizmu moze trwać i dobę. Jest to trucizna, ktora ma za zadanie zniszczyc szybko mnozace się komórki. Oczywiście jakis czas po wlewie organizm ogólnie wolniej dziala, spada metabolizm wszystkich komórek, wiec i nowotworowych również, a ponieważ to nie są normalne komórki, trudniej im sie po uszkodzeniu zregenerować. Więc w tym sensie chemia 'działa" jeszcze kilka tygodni po podaniu.

Jesli masz na mysli skutki uboczne to jednym mijaja od razu po ostatnim wlewie, a innych meczą przez lata. Nie ma żadnej reguły



AsiaJJ (offline)

Post #10

10-06-2017 - 22:15:06

Łódź 

chmielu76 jem wszystko na co mam ochotę smiling smiley ale fakt jest to raczej lekkostrawne bo ja nigdy nie lubiłam ciężkostrawnych potraw winking smiley jem sporo warzyw i owoców ( surowych i gotowanych) pieczywo pełnoziarniste, makarony, ryby, sałatę itp. smiling smiley

Ja ważę 60kg i też na czerwonej chudłam bo nie mogłam jeść ale odrabiałam przez kolejne tygodnie. Teraz na taksanach jem normalnie( nie mam wzmożonego apetytu) i waga stoi w miejscu także jest ok smiling smiley Mnie nic nie bolało po taksanach....nie mam pojęcia o co może u Ciebie chodzić....daj znać !

Jedyna rzecz , którą zaobserwowałam i może mieć związek z taksanami to wypryski :/ 2-3 dni po wlewie wysypuje mi na brodzie mnóstwo wyprysków... jak się z nimi uporam to jest kolejny wlew...

Aha i włosy mi zaczynają odrastać duży uśmiech ( jestem po 5 wlewie)

Aneta68 (offline)

Post #11

11-06-2017 - 10:10:34

Manchester 

Witajcie dziewczyny. Za mna 3 wlewy EC teraz od 22.06 zaczynam 3 doxetaxel z cicha nadzieja ze apetyt mi sie zmniejszy bo ja wczesniej niejadek pozeram teraz wszystko bez wzgledu czy smazone, gotowane czy surowe. A chyba punktem kulminacyjnym byly placki ziemniaczane o 21:00.

biankaub (offline)

Post #12

11-06-2017 - 18:04:04

Preston 

Witaj Anetko,
Haha jesteś boska! ....placki o 21-szej mniam mnie wątroba nie pozwala na takie pyszności. Apetyt dopisuje bez zmian (3×FEC 3×T) jestem po 5-tym podaniu. Aaaaaa......chyba włosy zaczynają odrastać HURA!!!TO hura

Wusia (offline)

Post #13

13-06-2017 - 09:57:43

 

Cytuj
braja
Kochane mam takie pytanko. Po jakim czasie chemia przestaje dzialac, gdy już się zakończy cykl.
??myśli

Masz na myśli działanie przeciwnowotworowe po wlewie? Z tego co rozumiem dzialanie chemii trwa kilka godzin po wlewie, ale usuwanie jej z organizmu moze trwać i dobę. Jest to trucizna, ktora ma za zadanie zniszczyc szybko mnozace się komórki. Oczywiście jakis czas po wlewie organizm ogólnie wolniej dziala, spada metabolizm wszystkich komórek, wiec i nowotworowych również, a ponieważ to nie są normalne komórki, trudniej im sie po uszkodzeniu zregenerować. Więc w tym sensie chemia 'działa" jeszcze kilka tygodni po podaniu.

Jesli masz na mysli skutki uboczne to jednym mijaja od razu po ostatnim wlewie, a innych meczą przez lata. Nie ma żadnej reguły

Dzięki braju. Chodziło mi właśnie o dzialanie przeciwnowotworowe. Czy do operacji te komórki rakowe nie będą w stanie się zregenerować. buziak

kalawawa (offline)

Post #14

13-06-2017 - 19:07:22

Warszawa  

Dziewczyny, co robicie aby Wasze wyniki krwi były na poziomie umożliwiającym podanie chemii? Jestem na etapie taksanów - paclitaxel. Jestem po 4 wlewie z 12 i znowu jutrzejszy wlew jest przełożony na za tydzień. Mam tak słabe wyniki krwi że już 2 raz mam przesuwane wlewy. Przyjmuję po 2 zastrzyki Zarzio po każdym wlewie białym i nawet to mi nie pomaga. Może jakieś cudowne koktajle itp W tym tempie to do jesieni się nie wyrobię sad smiley A pomijając fakt ciągłego przekładania, powiedzcie mi czy orientujecie się w skutkach które mogą wystąpić przy rozciąganiu podawania chemii? Nie pytałam się jeszcze mojej Pani dr o te skutki, ale na pewno za tydzień z nią porozmawiam o tym. Do tego czasu może Wy macie jakąś wiedzę na ten temat?

AsiaJJ (offline)

Post #15

13-06-2017 - 22:33:39

Łódź 

kalawawa ja czytałam gdzieś ,że białe krwinki uwalniane są z jam szpikowych kości długich w związku z czym wydedukowałam sobie ,ze ruch i aktywność fizyczna ze szczególnym uwzglednieniem nóg pomaga im się wydostawać i powiem szczerze,że ja jeżdżę na rowerze i wykonuję ćwiczenia, które znacznie angażują nogi i morfologię mam książkową smiling smiley a jutro 6 wlew paklitakselu ...

Misia77 (offline)

Post #16

19-06-2017 - 20:08:44

Gdańsk 

A ja w ciągu kilku dni przeskoczyłam z działu "Taksany" poprzez "Mastektomia Radykalna" (gdzie nie zdążyłam nawet popisać grinning smiley) do "Rehabilitacji". Ależ mi się wszystko powywracało... musiałam przerwać przyjmowanie Paclitaxelu ponieważ moja wątroba zaczęła "szaleć", okazało się że reaguje bardzo niedobrze na taksany i moja lekarz prowadząca podjęła błyskawiczną decyzję: przerywamy chemię, robimy operację. Wszystko potoczyło się błyskawicznie - wyobraźcie sobie sytuację, w której idziecie sobie spokojnie na kolejną chemię, a już 3 dni później jesteście po operacji! :O Szok. Tak to wszystko się szybko potoczyło - nawet nie wiem kiedy. Także przenoszę się na inne wątki... a Wam dziewczyny życzę pogodnego "tankowania" i oby guzki malały w oczach smiling smiley

drobina (offline)

Post #17

19-06-2017 - 21:26:58

Warszawa 

Kalawawa, ja w drugiej połowie białej też zaczęłam słabnąć,jeśli chodzi o wyniki, zwłaszcza neutrocytów. Każda chemia, to był lot w dół. Pytałam onkolożi,czy mogę je jakoś poprawić, padło standardowo,że ależ skądże. Zaczęłam czytać i szukać na właśną rękę i spróbowałam Spirulinę, bo w sumie to..jak może być gorzej,jak już jest winking smiley I powiem Ci,że śmierdzi to to i trzeba brać min. 9 dziennie,ale w trakcie chemii powolutku neutrocyty zaczęły mi rosnąć smiling smiley Poprawiły się też czerwone, hemoglobina i ogólnie warto było spróbować. Doczytałam,że te algi stymulują wyniszczony szpik do tworzenia krwinek i - tylko na sobie mogę się wypowiedzieć- zadziałało właściwie. Wszystkie 16 wlewów przyjęłam planowo,bez odraczania.



inwazyjny, prawdopod. NST, pierwotnie zrazikowy,G2 (3+2+2)
ER 95%, PGR 70%, HER2 - (1+), Ki67 30%

Wenus304 (online)

Post #18

22-06-2017 - 20:22:01

 

Mam do was pytanie jak dlugo leci ta chemia i ile woreczkow sie bierze.
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

Kliknij żeby zalogować

Użytkownicy online

Gości: 449
Największa liczba użytkowników online: 77 dnia 11-10-2011
Największa liczba gości online: 3503 dnia 20-09-2016