EGISTROZOL

Wysłane przez Teśka 

Teśka (offline)

Post #1

08-10-2017 - 09:08:20

Elbląg 

Witam wszystkich, mam pytanie:
czy ktoś z Was bierze Egistrozol? Jeśli tak, proszę powiedzcie, jaki wapń i ile należy zażywać, żeby nie dopuścić do osteoporozy. Do tej pory biorę
Wit. D3 Forte 2000j (nie wiem cz nie za dużo) i Calcium Pantothenicum 100 mg niezdecydowany wyczytałam jednak że nie do końca jest on wspomagaczem dla kości, jedynie skóry, włosów, paznokci. Może któras z Was brała bądź bierze Egistrozol ?
Proszę o pomoc, bóle kości są niesamowicie dokuczliwe smutny
Pozdrawiam wszystkich



"Wczoraj do Ciebie nie należy. Jutro niepewne.... Tylko dziś jest Twoje"
(Jan Paweł II)

dziubas (offline)

Post #2

08-10-2017 - 10:45:04

Gdańsk 

Tesiu! serce przede wszystkim zbadaj sobie poziom wit D3 - bezplatnie wiem, ze na pewno ze skier od endokrynologa, onkologa juz chyba nie, kosztuje ok 100 PLN i wapnia, wiadomo juz dośc powszechnie, ze cała populacja ma niedobór D3 nawet bez raka, bez hormonoterapiii i IA i trzeba znać te wartość, takie 2000 j.m. moze sie okazać psu na budę, ja miałam w dolnej granicy normy, a po suplementacji przez pół roku w miesiacach letnich 4000 j.m. to mi jeszcze spadło ponizej normy!, za radą terapeutki w Akademii Walki z Rakiem nastepne półrocze łykałam 6000 j.m. i dopiero wtedy osiagnęłam średnia normę! tak i koniecznie z Vit K2!papa mój znajomy lekarz rodzinny omal nie zszedł na zawał z przerażenia co to bedzie jak przedawkuje!!! a mądry lekarz naprawdę, ale niedoinformowany! bezradny







Zmieniany 3 raz(y). Ostatnia zmiana 08-10-2017 - 10:50:16 przez dziubas.

Tomasz. (offline)

Post #3

08-10-2017 - 11:01:54

Pruszków 

Zbadać poziom D3 można, ale bez badania można powiedzieć z przypuszczeniem graniczącym z pewnością, że jest jej niedobór. W miesiącach pochmurnych, bez lamp w solariach przy 2000 J.m na pewno się nie przedawkuje- będzie lekki niedobór. Używałem kiedyś nie cholkekalcyferol a alfakalcyferol (ma on znaczenie w chorobach nerek- u mnie bez znaczenia) w dawkach terapeutycznych 1000 mcg i poziom D3 miałem..27 (norma 30-90). Byłem zdumiony. Obecnie zażywam 5000 j.m, ale wystarczy 3000-4000 j.m. z dobrych firm (sprawdzonych!)- aby kapsułka zawierała deklarowaną wielkość D3.

dziubas (offline)

Post #4

08-10-2017 - 11:11:46

Gdańsk 

Liczyłam na Twój dopisek Tomku!!! duży uśmiech tym razem w m-cach wakacyjnych znowu zmniejszyłam do 4000 j.m. ale nie przewidzaiałam, ze tak często bede zalegać w domu, wiec teraz tez pewnie zalicze spadek i zwieksze do 6000 j.m., jakie wg Ciebie są dobre sprawdzone firmy? mój rodzinny poradził mi oleofarmu D vitum forte z vit K2, cholernie to drogie nawet w internetowej aptece gemini, ale cóz począćbezradny, molekin D3 sporo tańszy w zwykłej nawet aptece, ale czy jest cos wart?myśli







Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 08-10-2017 - 11:13:04 przez dziubas.

marta78 (offline)

Post #5

08-10-2017 - 14:13:26

Olsztyn 

A czy dla nas - hormonozależnych, ma znaczenie sposób pozyskiwania witaminy K? Chodzi oczywiście o fermetowaną soję, czy jest ona dla nas bezpieczna?



Tomasz. (offline)

Post #6

08-10-2017 - 14:25:28

Pruszków 

Co do samej witaminy K to zalecałbym ostrożność- nadmiar może skutkować nadmierną krzepliwością krwi. Ilość soi w kapsułkach witaminowych ma małe znaczenie. Niedozwolone są fitoestrogeny pozyskiwane z soi.

dziubas (offline)

Post #7

08-10-2017 - 14:31:10

Gdańsk 

Niech sie wypowie też Tomasz, ja z Akademii Walki z Rakiem wiem, ze wielu lekarzy uwaza, ze nawet po chmioterapii wit K2 z jej działaniem nie jest dla amazonek wskazana, ale jest jest jeden doktor, który nawet w AWzR wykłady na ten temat wygłasza, jest onkologiem amazonki z forum z Gdańska o nicku efka, ze absolutnie nie szkodzi, jesli chodzi o pochodzenie (soja) K2 to ja też jestem hormono... i czytałam chyba nawet opinie eksperta na forum, ze tez sie z tego powodu nie nalezy obawiać... podobno tez po chemioterapii nie ma zagrożenia nadmierna krzepliwością i wit K2 tez tego nie zaburzy-tu sie wogóle nie znam o co chodzi, bo chemii nie miałam







Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 08-10-2017 - 14:34:11 przez dziubas.

alina648 (offline)

Post #8

08-10-2017 - 21:16:58

 

Witam... W 2012 roku przeszłam operację oszczędzającą piersi. Miałam radioterapię i hormonoterapię. Ponieważ krwawiłam, lekarka zamieniła mi Tamoxifen na Egistrozol. I tak jednak nie uniknęłam usunięcia macicy wraz z przydatkami (luty 2017). Od prawie półtora roku biorę Egistrozol. Od 2 miesięcy bolą mnie stawy, a ostatnio, zwłaszcza w nocy, drętwieją mi palce u rąk. Wstaję ze spuchniętymi i obolałymi palcami. W ciągu dnia dolegliwości nieco ustępują, ale i tak utrudnia mi to funkcjonowanie. Czy któraś z pań miała takie dolegliwości po Egistrozolu?
Pozdrawiam

lulu (offline)

Post #9

08-10-2017 - 23:32:37

k/Kwidzyna 

Drętwienie rąk może też być spowodowane zwyrodnieniem w kręgosłupie szyjnym. Czasami zapominamy o istnieniu innych przyczyn "skutków ubocznych".



Na Forum od 07 lutego 2008
Nigdy nie jedz do syta. Jedna trzecia żołądka dla pokarmu, jedna trzecia dla napoju, jedna trzecia dla ducha.
je

julcia.1966 (offline)

Post #10

12-10-2017 - 23:43:54

Ostrołęka 

Przyjmuję Egistrazol. Jeśli chodzi o wapń, D3, K - bardzo długo miałam grubo poniżej normy. Po ok. półtora roku weszłam w normę. Drętwienie, sztywnienie rąk i okrutne bóle nóg - długo nie dawały mi spokoju, były nawet noce bez snu. Przyjmowałam różne substancje Colperos, Vitrum D3 , Vitrum osteo, Molekin D3 +K2, długo wymieniać... ważne, że udało się.hura



lulu (offline)

Post #11

13-10-2017 - 00:15:38

k/Kwidzyna 

Czyli nie masz już kłopotu z rękami i nogami?



Na Forum od 07 lutego 2008
Nigdy nie jedz do syta. Jedna trzecia żołądka dla pokarmu, jedna trzecia dla napoju, jedna trzecia dla ducha.
je

julcia.1966 (offline)

Post #12

13-10-2017 - 00:37:20

Ostrołęka 

Lulu niestety są ale znacznie mniejsze - odezwał się kręgosłup.bezradny



lulu (offline)

Post #13

13-10-2017 - 09:27:27

k/Kwidzyna 

Pomyślę może kiedyś o zbadaniu wit.D. Jakoś tak sceptycznie podchodzę do tych wszystkich nowinek, badać, sprawdzać, zajadać suplementy. Zawsze mam podejrzenie, że to nakręcają producenci.



Na Forum od 07 lutego 2008
Nigdy nie jedz do syta. Jedna trzecia żołądka dla pokarmu, jedna trzecia dla napoju, jedna trzecia dla ducha.
je

Al_la (offline)

Post #14

13-10-2017 - 21:13:01

k/Warszawy 

Lulu, do czego jest potrzebna w organizmie wit. D3 i jakie są jej normy można sobie poczytać. Jeśli masz w normie nie musisz słuchać namów producentów. Ja miałam poziom bardzo niski, więc sobie podniosłam uśmiech



W najgorszych chwilach mego życia zawsze mogłem liczyć na przyjaciół.
Odtąd wiem, że pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić, to poprosić o pomoc. Paulo Coelho



Przewodowy NST, G2, T3N0Mx, TNBC, 6 x FEC (3 przed operacją), yT2N0Mx

Renka623 (offline)

Post #15

22-10-2017 - 21:50:59

 

Witam biorę egistrozol od stycznia 2013 teraz onkolog wypisał mi ostatnie "opakowanie" w styczniu kończę hormonoterapię. .Żadnych skutków ubocznych nie odczuwam i niech tak zostanie.uśmiech

lulu (offline)

Post #16

23-10-2017 - 13:04:50

k/Kwidzyna 

A czy rozmawiałaś z lekarzem o przedłużeniu terapii. Jeśli nie bardzo ma ochotę na to, to może idź jeszcze do innego lekarza. Z tego co wiem, spora część onkologów jest zdania, że przedłużenie terapii bardziej zabezpiecza.



Na Forum od 07 lutego 2008
Nigdy nie jedz do syta. Jedna trzecia żołądka dla pokarmu, jedna trzecia dla napoju, jedna trzecia dla ducha.
je

Tomasz. (offline)

Post #17

25-10-2017 - 07:11:50

Pruszków 

Cytuj
lulu
Pomyślę może kiedyś o zbadaniu wit.D. Jakoś tak sceptycznie podchodzę do tych wszystkich nowinek, badać, sprawdzać, zajadać suplementy. Zawsze mam podejrzenie, że to nakręcają producenci.
Ja stosowałem akfakalcyferol w dawce terapeutycznej 1 mcg (zapobiegawcza to 0,25 mcg) i zmierzony (bez mojej wiedzy- w szpitalu) poziom D3 wyniósł...23 (przy normie 30-100). Byłem w szoku że tak nisko. Reumatolog powiedziała mi, że oprócz okresu czerwiec-wrzesień - i to w razie słonecznej pogody!- stale jest niedobór D3. Ostrożnie należy podchodzić do dawek ponad 4000 JM- w dłuższym okresie czasu grozi przedawkowanie.

dziubas (offline)

Post #18

25-10-2017 - 21:58:34

Gdańsk 

dlatego dobrze jest kontrolowac to dwa razy w roku...



Al_la (offline)

Post #19

25-10-2017 - 21:58:49

k/Warszawy 

Cytuj
Tomasz.
Ostrożnie należy podchodzić do dawek ponad 4000 JM- w dłuższym okresie czasu grozi przedawkowanie.

Miałam poziom (o ile dobrze pamiętam) 12. Zjadłam około 200 tabl. 5000 JM i poziom wzrósł do 44. Pewnie nie tak łatwo przedawkować, ale na wszelki wypadek trzeba kontrolować.



W najgorszych chwilach mego życia zawsze mogłem liczyć na przyjaciół.
Odtąd wiem, że pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić, to poprosić o pomoc. Paulo Coelho



Przewodowy NST, G2, T3N0Mx, TNBC, 6 x FEC (3 przed operacją), yT2N0Mx
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

Kliknij żeby zalogować

Użytkownicy online

atakan , barzory27 , Eleonore , EwaStarogard , Jaggoda0 , Kasiaal , mgiełka , myszka (Administrator), Szpaku (Administrator), Zainteresowana90
Gości: 478
Największa liczba użytkowników online: 77 dnia 11-10-2011
Największa liczba gości online: 3503 dnia 20-09-2016