Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

2011-03-02 14:19:58

Po co zoladex?

Mam pytanie odnośnie stosowania zoladexu. Jestem po mastektomii pT2N2MO, przeszłam 3 chemie AC, 3 Taxole potem radioterapię, obecnie od stycznia biorę herceptynę oraz tamoxifen. Przed leczeniem chirurg wspominał również, że z uwagi na mój wiek (35 lat) i to że miesiączkuje będzie też włączony zoladex. Ale mi później w poradni chemioterapii nie zlecono tego leku. Trochę czytałam na temat działania tego leku ale nie mogę dotrzeć do interesującej mnie kwestii. Nurtuje mnie jaką dokładnie funkcję ma spełnić Zoladex czy tylko ma chronić przed ewentualnymi skutkami tamoxifenu na drogi rodne, czy może poprzez blokowanie funkcji jajników (produkcję estrogenu) wzmacnia działanie przeciwnowotworowe tamoxifenu. Nie chce być nachalna i wymuszać na lekarzu tego leku, bo być może w moim przypadku nie jest koniecznie wskazany. Chciałabym po prostu zrozumieć, dlaczego czasami włącza się ten lek w procesie leczenia.

AGONIŚCI GONADOLIBERYN (ZOLADEX, LUCRIN) SĄ BARDZO EFEKTYWNĄ HORMONOTERAPIĄ U CHORYCH Z HORMONOZALEŻNYM RAKIEM PIERSI. OPUBLIKOWANA W 2006 R. OGROMNA ANALIZA BADAŃ KLINICZNYCH OCENIAJĄCYCH EFEKT POŁĄCZENIA TAMOKSYFENU I AGONISTÓW GONADOLIBERYN WYKAZAŁA, ŻE TAKIE POŁĄCZENIE POWINNO BYĆ STOSOWANE AKURAT U KOBIET PRZED 40 ROKIEM ŻYCIA. U KOBIET STARSZYCH DOŁOŻENIE TEGO LEKU DO TAMOKSYENU NIE MA JUŻ WIĘKSZEGO UZASADNIENIA

poleć znajomemu drukuj
Oceń artykuł:

Poczytaj również

  • Avatar

    2019-05-22 20:16:15

    Rezygnacja z operacji

    Mama ma 78 lat. Wynik biopsji gruboigłowej: carcinoma invasium NST – G2; NG II; IM 8/10 HPF (kat B5) ER (+++); PR...
  • Avatar

    2019-05-22 20:12:48

    Lot samolotem po leczeniu raka piersi

    Mam pytanie odnośnie możliwości podróży samolotem prawie 4 lata po mastektomii (rak piersi przewodowy...
  • Avatar

    2019-05-22 20:09:30

    Rezygnacja z Zoladexu

    Mam 27 lat i w zeszłym roku zdiagnozowano u mnie inwazyjnego raka piersi, bez specjalnego typu (invasive carcinoma of no...