Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2011-05-12 22:49:20

Neutropenia

Mam 26 lat i od 22.02.2011 przyjmuje chemioterpię o schemacie TAC w odstępach 3 tygoniowych. Martwi mnie fakt, iż już po 2 dawce miałam spadek neutrocytów, mimo że przyjęłam Neulastę. Efektem tego spadku wyników była dwukrotnie przesunięta chemia. Po 3 chemii na wzrost neutrocytów dostałam TevaGrastim (7 zastrzyków). Aktualnie jestem przed 4 dawką lecz okazało się, że i tym razem moje neutrocyty nie zregenerowały się. Czy mogę się jakoś wspomóc? Wspomnę, że przyjmowałam tabletki drożdżowe oraz wit. B6. Jak powinnam postępować, żeby ułatwić, pomóc mojemu organizmowi odbudowanie neutrocytów?

SCHEMAT TAC NALEŻY DO SCHEMATÓW O DUŻYM POTENCJALE WYWOŁYWANIA NEUTROPENII. DLA JEJ ZAPOBIEŻENIA STOSUJE SIĘ PODAWANIE TZW. CZYNNIKÓW WZROSTU ZARÓWNO PRZED, JAK I PO KOLEJNYCH CYKLACH CHEMIOTERAPII. CZYNNIKI WZROSTU SĄ NAJSILNIEJ DZIAŁAJĄCYMI LEKAMI, KTÓRE STYMULUJĄ WZROST NEUTROCYTÓW. JAKO ALTERNATYWA POZOSTAJE WYDŁUŻENIE ODSTĘPU MIĘDZY CYKLAMI DO 4 TYGODNI, REDUKCJA DAWEK CYTOSTATYKÓW (NIECHĘTNIE), WŁĄCZENIE MAŁYCH DAWEK STERYDÓW (PO KONSULTACJI LEKARZA) LUB ZMIANA SCHEMATU LECZENIA Z POWODU NIEAKCEPTOWALNEJ TOKSYCZNOŚCI.

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Poczytaj również