Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2012-11-01 08:13:49

Powikłania miejscowe po brachyterapii

Moja mama, lat 62, jest po operacji oszczędzającej piersi, od poniedziałku jest w klinice w Gliwicach na brachyterapii,otóż jutro czyli w piątek miała już wyjść do domu, a tu okazuje się, że ma stan zapalny tej leczonej piersi. Pierś ta jest czerwona, bolesna. Miała robione dziś USG (czy nie zrobił jej się ropień), USG wykluczyło podejrzenia lekarza - nie wiedzą skąd ten stan zapalny. Dostała już wczoraj antybiotyk, ale ma mieć dziś podany antybiotyk w kroplówce. Moje pytanie do Pana Doktora: czy dawki nie były zbyt duże, jakie mogą być jeszcze inne objawy tej terapii? Dodam jeszcze, że mama nigdy nie miała dzieci (to moja 2 mama), nie karmiła więc piersią, więc może jej piersi są bardziej wrażliwe, sama już nie wiem.

 

BRACHYTERAPIA JEST LECZENIEM POLEGAJĄCYM NA ZDEPONOWANIU DUŻEJ DAWKI PROMIENIOWANIA W STOSUNKOWO MAŁEJ OBJĘTOŚCI TKANEK. PRZY ZMNIEJSZONEJ TOLERANCJI TKANEK, CO MOŻE WYNIKAĆ Z WIEKU LUB CHORÓB TOWARZYSZĄCYCH, CZY TZW. CECH KONSTYTUCYJNYCH ORGANIZMU, MOŻE DOJŚĆ DO POWIKŁAŃ MIEJSCOWYCH. Z TEGO CO CZYTAM, JEST JEDNAK W DOBRYCH RĘKACH.

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Poczytaj również

  • Avatar

    2019-12-15 11:21:01

    Biopsja pod kontrolą MMG

    Proszę o informację gdzie w Warszawie można wykonać biopsję piersi pod kontrolą MMG? W związku ze zmianami widocznymi na...
  • Avatar

    2019-12-12 20:54:48

    Biostymina po chorobie nowotworowej - cd.

    Kontynuacja pytania "Biostymina po chorobie nowotworowej" z 12 grudnia 2012 r.   A czym w takim...
  • Avatar

    2019-12-12 11:04:37

    Biostymina po chorobie nowotworowej

    Jestem 6 lat po mastektomii. Obecnie w trakcie brania Nolvadex D już 6 rok. Ostatnio często łapią mnie infekcje. Chciałabym...