Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2012-12-24 09:53:09

Czy przy chemii czerwonej wypadają włosy i czy można coś zrobić, by nie wypadły?

U mojej mamy 3 miesiące temu zdiagnozowano nowotwór sutka prawego. Miała przeprowadzoną operację oszczędzającą. Zalecono jej chemię czerwoną. Moje pytanie brzmi następująco: Czy przy chemii czerwonej wypadają włosy? A jeżeli wypadają włosy to czy jest możliwość, jakieś metody powstrzymania tego skutku ubocznego chemioterapii? Czy można coś zrobić żeby nie wypadły oraz czy podczas chemii można stosować suplementy diety, drożdże a także preparat o nazwie Ovosan, który ogranicza skutki uboczne chemioterapii i radioterapii, a także podobno zapobiega nawrotowi choroby?


 

TOLERANCJA CHEMIOTERAPII (WYSTĄPIENIE OBJAWÓW UBOCZNYCH) TO SPRAWA INDYWIDUALNA. ZWYKLE PRZY CHEMIOTERAPII OPARTEJ O TZW. ANTRACYKLINY WYSTĘPUJE PRZEJŚCIOWE ŁYSIENIE. CZASEM POMAGA ODZYWKA DO WŁOSÓW O NAZWIE "WAX". PREPARATU "OVOSAN" NIE ZNAM. JAK POWIEDZIAŁA MI KIEDYŚ JEDNA Z AMAZONEK "NA SZCZĘŚCIE TO TYLKO WŁOSY, A NIE ROZUM, Z GŁOWY WYCHODZĄ" - TAK WIĘC WIELE ZALEŻY OD PSYCHICZNEGO NASTAWIENIA DO CHOROBY I UBOCZNYCH OBJAWÓW JEJ LECZENIA. WROGIEM JEST CHOROBA, A NIE LEK, KTÓRY POWODUJE PRZEJŚCIOWE ŁYSIENIE.

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Poczytaj również