Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2013-02-24 22:38:10

Opis TK - ognisko osteosklerotyczne

Niedawno otrzymałam wyniki badania TK, niby nic nie wskazuje na jakieś zmiany - wszystko opisane - nieposzerzone (więc uznaję że to dobrze). Martwi mnie jednak jedno zdanie w opisie które brzmi: "w lewej głowie kości udowej ognisko osteosklerotyczne wielkości 7 mm - nie związana z chorobą zasadniczą". Pytanie1. Czy to świadczy o jakimś zachodzącym już procesie, który może w przyszłości rozwinąć przerzut do kości? Pytanie 2. Co to jest ognisko osteosklerotyczne?
Miałam również badanie izotopowe kości i w wyniku jest napisane: "podwyższoną akumulację znacznika obserwuje się w obrębie stawów krzyżowo-biodrowych obustronnie (może to odpowiadać wariantowi normy, nie można wykluczyć zmian o charakterze zapalnym - do dalszej oceny i obserwacji). W pozostałej części układu kostnego nie stwierdza się obecności zmian. Wniosek badania: wynik badania nie daje podstaw do rozpoznania zmian o charakterze meta. "
Pytanie 3. Czy to oznacza że w obrębie stawów coś się dzieje negatywnego?
 

JEŻELI W OBRAZIE RADIOLOGICZNYM ZMIANA NIE BUDZI NIEPOKOJU I ZWIĄZKU Z CHOROBĄ ZASADNICZĄ, MOŻE TO BYĆ NP. TZW. WYSEPKA KOSTNA. Z TAKIEJ ZMIANY NIE POWSTAJE PRZERZUT. TAKŻE WYNIK SCYNTYGRAFII (WARIANT NORMY) NIE BUDZI NIEPOKOJU. OGNISKO OSTEOSKLEROTYCZNE JEST TO MIEJSCE O GĘSTSZEJ NIŻ OTOCZENIE BUDOWIE KOŚCI.

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Poczytaj również

  • Avatar

    2022-05-28 09:22:05

    Torbiel w miejscu gdzie był guz

    Ponad rok temu przeszłam operację oszczędzającą raka piersi her2 +++, niehormonalnego. W wyniku histopatologicznym po...
  • Avatar

    2022-05-20 09:53:19

    Graviola

    Mam pytanie odnośnie suplementu diety Graviola. Czy można i warto stosować (w jakiej formie najlepiej)? Czy nie wchodzi w...
  • Avatar

    2022-04-22 09:55:22

    Tamoxifen a kozieradka

    Cztery lata temu miałam operację usunięcia raka piersi. Był to rak hormonozależny. Aktualnie biorę Tamoxifen. Mam problem z...