Ocena:

forum

2013-06-14 14:13:41

Wycieczka Tomaszowskich Amazonek

Z wielką niecierpliwością czekałyśmy na trzydniową wycieczkę, która od kilku lat jest naszą tradycją przed wakacyjną przerwą. Tym razem skierowałyśmy się na północny wschód  Polski – Pojezierze Suwalskie z wypadem do naszego sąsiada – na Litwę.

Dzień 1 – Białystok i Augustów
            Kościół Świętego Rocha oraz pałac Branickich były głównymi punktami programu. W pałacu obecnie mieści się Uniwersytet Medyczny, w którym oprócz obiektów architektury i pięknego ogrodu mogłyśmy podziwiać zasoby Muzeum Historii Medycyny i Farmacji. Wielkie zainteresowanie wzbudziły między innymi: gabinet stomatologiczny, ginekologiczny i okulistyczny sprzed stu lat, a także laboratorium medykamentów.
Dzień ten, pełen wrażeń, zakończyło zakwaterowanie nad jeziorem Białym w Przewięzi, dzielnicy Augustowa. Wieczorem było ognisko nad wodą, pieczenie kiełbasek, śpiewy i wspaniały humor mimo deszczu i komarów. Właściciel ośrodka udostępnił nam przycumowany do brzegu statek wycieczkowy, a więc nawet kapryśna aura nie była w stanie zakłócić wspaniałego nastroju.

Dzień 2 – Troki i Wilno
            Trochę męczący ze względu na napięty program zwiedzania, ale piękny słoneczny dzień dostarczył niezapomnianych wrażeń. Troki – dawna stolica Litwy położona 28 km od Wilna – to rozległy zamek na wsypie jeziora Galwie – jednego z 32 jezior w tym rejonie. Ośrodek związany jest z początkami państwa. Potężne, gotyckie zamczysko, pełne legend i tajemnic wspaniale opowiedzianych przez naszą przewodniczkę, dostarczyło nam wielu refleksji historycznych i wrażeń estetycznych.
            Wilno z kolei to miasto, które można zwiedzać przez wiele dni. Nam udało się obejrzeć najważniejsze zabytki, a w tym: Katedrę Wileńską, Kościół Św. Piotra i Pawła, Pałac Prezydencki, Ostrą Bramę z cudownym obrazem Matki Boskiej, centrum starówki. Widziałyśmy też dwusetletni cmentarz na Rossie, gdzie pochowana jest matka marszałka Piłsudskiego wraz z sercem przywódcy Polski. Złożenie kwiatów, palenie zniczy, wysłuchanie recytacji patriotycznego wiersza miejscowej poetki Ireny Bołądź – nadały naszej wycieczce wzniosłego tonu i wzruszenia.
            W drodze powrotnej pilot wyświetlił film o Wilnie i Trokach, który był doskonałym podsumowaniem i utrwaleniem tego, co zobaczyłyśmy. Późnym wieczorem zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy nad jezioro Białe.

Dzień 3 – rejs statkiem Kanałem Augustowskim

Wymieniony szlak wodny łączy jeziora Sajno, Necko, Białe i Studzienniczne. Był to słynny rejs śladami Jana Pawła II z 1999 roku. Oprócz malowniczych krajobrazów można było pomodlić się w kajucie papieża zamienionej na mini-muzeum. Mimo deszczu godzinna podróż, przeplatana opowieściami kapitana i sentymentalnymi piosenkami o jeziorach, upłynęła w mgnieniu oka. Zwiedziłyśmy także słynne sanktuarium w Studziennicznej.
            Powrót do Tomaszowa był pełen wspomnień, wymiany wrażeń i oglądania pamiątek. Za rok czekają nas kolejne atrakcje – gdzie tym razem, Elu...? Wielkie dzięki za organizację.

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Autor

Bożena Stańczyk

Forum

• dziubas (offline)

Avatar

2013-06-17 14:37:05

Ale Wam zazdraszczam! W zeszłym roku wreszcie miałam okazję ze znajomymi pojechać do Wilna ale ze względu na pracę (żeby sie nie zawaliła, hehe!!!) zrezygnowałam. Potem stwierdziłam, że mogłam jech...
  • bozena_stanczyk (offline)

Avatar

2013-06-17 16:31:16

Jak będziesz miała okazję jedź koniecznie.Wilno jest piękne

Poczytaj również

2022-05-20 09:53:19

Graviola

Mam pytanie odnośnie suplementu diety Graviola. Czy można i warto stosować (w jakiej formie najlepiej)? Czy nie wchodzi w...

2022-04-22 09:55:22

Tamoxifen a kozieradka

Cztery lata temu miałam operację usunięcia raka piersi. Był to rak hormonozależny. Aktualnie biorę Tamoxifen. Mam problem z...

2022-04-10 11:48:00

Aromek a Proursan

Jestem w czasie hormonalnego leczenia uzupełniającego raka piersi. Mam pytanie dotyczące jednoczesnego stosowania leku...