Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2014-02-24 12:26:35

Wynaczynienie leku podczas chemioterapii

Moja mama dostaje chemię schemat AC. Przy ostatnim wlewie, chemia się wydostała poza żyłę, wenflon był źle założony. Pielęgniarka powiedziała, że grozi mamie martwica i kazała okładać to miejsce lodem.
Czy jest większa szansa, że mama tej martwicy nie dostanie? Ten błąd był wychwycony na początku podawania leku.

Odpowiedź:

Jeśli wynaczyniła się niewielka ilość leku oczywiście do martwicy może nie dojść.

Proszę podawać mamie leki przeciwzapalne np. ketonal 2 x 50 mg lub ibuprofen, zastosować na okolicę wynaczynienia maść z heparyną np. Lotion 1000. Jeśli pojawi się silny ból i zaczerwienienie skóry proszę udać się do chirurga - być może trzeba będzie zastosować antybiotyk i lub leczenie enzymatyczne (np. iruxol).

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Poczytaj również

  • Avatar

    2019-01-14 10:56:07

    Jakie powinno być zastosowane dalsze leczenie

    Mężczyzna lat 60, rak piersi 19 x 12 x 15 mm. Wynik biopsji gruboigłowej: rak naciekający NST NHG1 (1 2 2) IM7 |10HPF...
  • Avatar

    2019-01-10 10:20:08

    Czy chemioterapia nie działa

    Moja mama ma nowotwór piersi trójujemny, przyjęła 12 białych chemii, jest w trakcie przyjmowania czerwonej (w...
  • Avatar

    2019-01-09 13:56:10

    Interpretacja przypadku

    Moja historia. 28.09.2018 r. usunięto mi guz w piersi prawej na granicy kwadrantów dolnych obwodowo. Wynik...