Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2014-11-11 08:40:49

Zmiany na jajnikach

W 2002 roku zachorowałam na raka piersi ca ductale mammae dex T1cN0M0. Miałam 29 lat. Przeszłam chemioterapię uzupełniającą CMF bez leczenia hormonalnego. W 2011 r progresja w postaci nowotworowego płynu w prawej jamie opłucnej. ER - 80%, PGR - 100%, bez amplifikacji HER-2. Zastosowano 1 cykl AC, potem 7 cykli AT. Terapia pomogła. Od 31.05.2012 leczenie Tamoxyfenem.
Mam 41 lat. W tej chwili mam problem z pojawianiem się zmian na jajnikach. W lipcu prawy jajnik zamieniony w torbiel 6 cm, endometrium 9,7 mm. Kontrola w sierpniu u innego lekarza nic patologicznego nie wykazała. We wrześniu zmiana bezcechowa torbiel? wodniak jajowodu? po lewej stronie. Teraz torbiel 36x30x41 mm po lewej stronie, endometrium 5,3 mm. FSH - 34.2 mlU/ml, Estradiol E2 - 649,50 pg/ml. W lipcu jednorazowo od chemioterapii pojawił się okres. Pan Doktor radzi odstawienie Tamoxyfenu na miesiąc, być może to pomoże i torbiel zaniknie.
Proszę o poradę czy to słuszna i bezpieczna decyzja.
 

 

Odpowiedź:

 

Zdecydowanie proponowałabym jednak usunąć jajniki.

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Poczytaj również