Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2015-03-18 09:06:33

Obrzęki w trakcie hormonoterapii

Od sierpnia 2013 r. leczona jestem z powodu raka zrazikowego T1b N0 M0, jestem po mastektomii, w trakcie leczenia Tamoksyfenem, mam 52 lata.
Mam 3 pytania:
1. Jak radzić sobie z obrzękami po tym leku, bólami rannymi w stawach dłoni? Czy jest jakieś bezpieczne antydotum na zatrzymanie płynów w organizmie?
2. Czy mogę podczas tej ważnej dla mnie kuracji stosować wyciąg z młodego jęczmienia, który zawiera dużo witamin i mikroelementów?
3. Czy może przynieść jakiś efekt bezpieczna dieta odchudzająca?
 

 

Odpowiedź:

 

Przede wszystkim sprawdziłabym, czy obrzęki i bóle stawów naprawdę zależą od tamoksyfenu. Czy to nie zadanie dla reumatologa?
Nie wiem, czy młody jęczmień nie koliduje z metabolizmem tamoksyfenu - chyba nie ma na ten temat poważnych doniesień w literaturze.
Nie wiem, co znaczy "bezpieczna" dieta odchudzająca.
Jedyna jaką znam, to 1200 kalorii/dobę z zachowaniem wszystkich składników (wysokodoborowa, niskokaloryczna) i koniecznie połączona z aktywnością fizyczną (co najmniej 3 x w tygodniu po 30 minut wysiłku, który doprowadzi do podwojenia tętna - oczywiście po naradzie z internistą, wykluczeniu przeciwwskazań).
Odradzam samodzielne eksperymenty. Jeśli traktuje Pani dietę poważnie - konieczna wizyta u dietetyka i badania przed rozpoczęciem kuracji.

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Poczytaj również