Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2015-05-20 10:42:44

Czy lekarz powinien wystawić Kartę DILO

Jestem po zakończonym leczeniu raka piersi w marcu tego roku. Nie miałam zielonej karty.
Na dziś 14 05 2015:
usg piersi: zmiany i wskazania do weryfikacji MR piersi - termin za pół roku,
usg barku: zmiany do diagnostyki - rezonans termin za pół roku.
Czy lekarz w przypadku podejrzenia zmian - po zakończonym leczeniu, zgodnie ze stroną mz .gov "szybka terapia onkologiczna", powinien był wystawić KARTĘ DILO?
 

 

Odpowiedź:

 

Celem wystawienia pacjentowi Karty Diagnostyki i Leczenia Onkologicznego ( DILO) jest przyśpieszenie procesu diagnostycznego, mającego na celu potwierdzenie lub wykluczenie nowotworu złośliwego, w przypadku zaś potwierdzenia dalszą szybką diagnostykę i leczenie.

Zgodnie z obowiązującymi ustaleniami Karta DILO może być wystawiona przez:
· lekarza podstawowej opieki zdrowotnej (POZ), który stwierdził, na podstawie przeprowadzonych badań diagnostycznych podejrzenie nowotworu,
· lekarza z poradni specjalistycznej, czy też z oddziału szpitalnego, który stwierdził nowotwór złośliwy, w wyniku przeprowadzonego postępowania diagnostycznego.
W opisanym przez pacjentkę przypadku trudno zająć jednoznaczne stanowisko w sprawie, ponieważ z przekazanej informacji nie wynika, do jakiego lekarza: POZ czy też w poradni specjalistycznej zgłosiła się pacjentka.

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Poczytaj również

  • Avatar

    2019-10-12 10:54:33

    Czy zastosowane leczenie jest wystarczające

    Kobieta lat 58. Wynik: cadherin (+), ER (-), HER -2 protein (1+), ki67(+) 20% Rozpoznanie patomorfologiczne: Carcinoma...
  • Avatar

    2019-10-08 13:42:19

    Rezygnacja z Zoladexu

    Mam 36 lat, w roku 2018 przeszłam leczenie: chemioterapię, radioterapię, leczenie uzupełniające: Xeloda. Dodatkowo mam brać...
  • Avatar

    2019-10-07 11:34:37

    Lametta a Cital

    Moje pytanie dotyczy interakcji pomiędzy lekami antydepresyjnymi (konkretnie Cital 10 mg) a Tamoxyfenem, który...