Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2015-05-27 08:01:46

Nadwrażliwość na leki

Mam 58 lat. Jestem na chemioterapii schemat AC-DOXO112MG I.V w 500ML i CTX 1120MG1.V w 500ML oraz ONDANSETON 8MG I.V.
I kurs 13.04. i II kurs 6.05. Już 2 tyg. po I kursie zaczęły się problemy: kaszel i silny katar. Trwa to do dnia dzisiejszego, choć katar w znacznie mniejszym już stopniu. Lekarz rodzinny stwierdził tylko zaleganie wydzieliny. Dostałam syrop Ambrosol. Brak wskazań do wykonania przeswietlenia kl. piersiowej. Kończę już 2 butelkę i kaszel nadal trwa. Doszły do tego bóle w klatce piersiowej, zwłaszcza po silnym odksztuszaniu wydzieliny. Gorączki nigdy nie miałam. W czasie podawania II kursu miałam problem z jego zaczęciem. Tak silny kaszel, katar i łzy ustąpiły dopiero po otwarciu okna i jakoś dotrwałam do końca. Po wlewie miałam tylko silne zawroty głowy ale rano ustąpiły. Żadnych alergii nie mam a sama chemioterapia poza tym nie jest szczególnie uciążliwa. Mam pytanie: czy jest to reakcja na jeden ze składników chemii?

 

Odpowiedź:

 

Jest możliwe, że opisane objawy to nadwrażliwość na leki. Trzeba o tym koniecznie porozmawiać z lekarzem prowadzącym.
Czasem wystarczy podanie dodatkowo leków osłonowych przed chemioterapią, a czasem trzeba zmienić leki. Należy też wykluczyć zmiany w obrębie klatki piersiowej, skoro oprócz kaszlu występuje także ból.

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Poczytaj również