Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2016-03-24 09:29:34

Powrót miesiączki w trakcie leczenia

Jestem 37 letnią pacjentką w trakcie leczenia. Do chwili obecnej przyjęłam 4 x AC; 5 tygodni radioterapii; trzy wlewy herceptyny. Po trzecim wlewie dostałam miesiączkę, której nie miałam od początku leczenia.
Proszę o odpowiedź, czy to źle że miesiączka powróciła? Od doktora ginekologa usłyszałam: "nie powinna jej pani dostać". Nie rozumiem dlaczego. Czy to czemuś szkodzi lub zagraża? Wspomnę, iż miesiąc temu miałam badanie USG stwierdzające lekki przerost endometrium. Jestem hormononiezależna.

 

Odpowiedź:

 

Nie wiem na czym oparte jest przekonanie, że nie powinna Pani "odzyskać" miesiączek. W Pani wieku to nie jest dziwne. I nie ma znaczenia rokowniczego nawet, gdyby rak był hormonozależny.
Natomiast należy skontrolować endometrium, bo nie powinno przerastać. Może potrzebne będzie wyłyżeczkowanie jamy macicy i badanie mikroskopowe.

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Poczytaj również