Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2016-04-15 09:50:38

Usunięcie czyraka w czasie chemioterapii

Pani Doktor, bardzo proszę o radę. Teraz jestem w drugim dniu po podaniu 5. dawki chemii (Docetaxel). Ze względu na fakt, że już od kilku tygodni zmagam się z czyrakiem, który wytworzył mi się w okolicy spojenia łonowego, chirurg zaproponował mi usunięcie go chirurgicznie. Moje pytanie to w Pani ocenie czy faktycznie go teraz wycinać, czy lepiej się przemęczyć do końca chemioterapii, a jeśli już to kiedy lepiej to uczynić teraz na początku, żeby był czas na wygojenie rany czy lepiej w jakimś innym terminie? Dodam, że kolejną chemię mam mieć podaną 5 maja.

 

Odpowiedź:

 

Obniżenie odporności w czasie chemioterapii może sprzyjać rozprzestrzenieniu się infekcji związanej z czyrakiem. W skrajnym przypadku może dojść do ropowicy.
Zabieg można wykonać wtedy, kiedy poziom białych krwinek i wskaźniki krzepnięcia będą prawidłowe i na pewno konieczna będzie osłona antybiotykowa. Doradzam uzgonienie terminu zabiegu ze swoim onkologiem.

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Poczytaj również