Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2016-05-02 08:07:55

Interpretacja przypadku

Mam 53 lata.
Rozpoznanie:
03.08.2015 r. invasive carcinoma of NST, G2 NG2 IM: 1/10 HPF; cT1N0M0; markery E-cadherin +, ER +++ 100%, HER2 -, Ki67 5%, PR + 10%; stan po szerokim wycięciu guza i usunięciu I piętra węzłów chłonnych pachy pT1c N0M0, bez przerzutów nowotworowych (0/11); stan po brachyterapii boost, w trakcie hormonoterapii;
W roku 2009 miałam usunięcie macicy i jajników z powodu mięśniaków.
Moje pytanie: czy w związku z kastracją hormonoterapia tamoxifenem jest dla mnie odpowiednia, jeśli tak czy mogę bezpiecznie zmieniać T. egis na T. sandoz? Po 9 m-cach stosowania T. i 5 m-cach od radioterapii mój wynik leukocytów 2,90, ale kilka lat wcześniej wynik mojej trepanobiopsji wykazał, że obraz mikroskopowy odpowiada zanikowi szpiku. Onkolog na ostatniej kontroli nie widzi problemu choć leukopenia jest jednym z efektów ubocznych. Proszę o Pani opinię, być może są pacjentki, które w badaniach klinicznych miały podobne problemy hematologiczne.
Z powodu bólu odcinka lędźwiowo - krzyżowego kręgosłupa i kolan byłam u ortopedy, powiedział, że nie powinnam brać witamin z grupy B, bo przyspieszają wzrost komórek nowotworowych. Czy rzeczywiście nie mogę brać B6 i okresowo kwasu foliowego?

 

Odpowiedź:

 

Uważam, że z powodu wcześniejszego problemu ze szpikiem powinna Pani pokazać się na wszelki wypadek u hematologa.
Nie ma znaczenia od jakiego producenta pochodzi tamoksyfen.
Warto zrobić scyntygram kości, żeby wiedzieć na pewno, że bóle kręgosłupa wynikają ze zmian zwyrodnieniowych.
O witaminie i kwasie foliowym powinien zdecydować ostetecznie hematolog.
W Pani przypadku można rozważyć zmianę tamoksyfenu na letrozol, ale decyzja należy do lekarza prowadzącego.

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Poczytaj również

  • Avatar

    2022-06-30 17:46:14

    Badania kliniczne

    Rozpoznanie: Wieloogniskowy nowotwór złośliwy piersi lewej cT3 c N3a st. IIIC, podtyp luminalny, HER- 2...
  • Avatar

    2022-06-16 09:04:47

    Jakie powinno być zastosowane leczenie

    Moje rozpoznanie to: rak NST, G3, lum-B Her2 (-) KI6790%, cT2N1M0. Wstępnie zakwalifikowano do leczenia neoadiuwantowego...
  • Avatar

    2022-06-13 10:35:16

    Obrzęk twarzy

    Jestem po mastektomii. Mój problem polega na obrzęku twarzy, od ponad 2 miesięcy mam opuchniętą twarz. Na początku...