Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2016-08-23 09:32:21

Objawy uboczne leczenia Tamoxifenem

Jestem 2 lata po mastektomii. Leczenie: zoladex (wycofany po roku z powodu usunięcia macicy z przydatkami z powodu mięśniaków) i tamoxifen. Nieznacznie, ale systematycznie spada mi poziom leukocytów we krwi. Obecnie wynosi 4,08. Onkolog powiedział mi, że to z powodu przyjmowania tamoxifenu i że ten poziom może spaść do poziomu 2-3. I nie należy się tym przejmować.
Moje pytania:
1. Czy rzeczywiście się tym nie przejmować? Czy nie ma sposobu, aby (pomimo stosowania tamoxifenu) podnieść ten poziom. Kiedy (jaki jest min. poziom) należy się zaniepokoić?
2. Czy każda kobieta po stosowaniu w/w leków, czyli po wejściu w menopauzę powinna być pod opieką lekarza pod kątem ryzyka osteoporozy?

 

Odpowiedź:

 

Generalnie nie martwimy się poziomem leukocytów powyżej 3,0. A to co powiedział Pani onkolog to szczera prawda.
Tamoksyfen chroni kości przed osteoporozą u kobiet po menopauzie.
Najlepsza profilaktyka osteoporozy to systematyczne ćwiczenia.
Warto co jakiś czas sprawdzić poziom gęstości kości.

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Poczytaj również

  • Avatar

    2022-11-06 08:50:50

    Interpretacja USG piersi

    Mam 49 lat. Proszę o interpretację wyniku usg: Piersi o budowie gruczolowo-tluszczowej. W piersi lewej na godz. 1. w tylnej...
  • Avatar

    2022-11-05 10:59:10

    Jaka powinna być zastosowana hormonoterapia

    Mam 66 lat. 6 lat temu zdiagnozowano u mnie raka piersi. Przeszłam mastektomię piersi prawej z limfadenctomią węzłów...
  • Avatar

    2022-11-05 10:55:28

    Interpretacja przypadku

    Invasive breast carcinoma - invasine lobular carcinoma G2, E-kadheryna (-), ER (+) 5/8, PR (+) 5/8, HER-2: 0 odczyn ujemny,...