Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2016-09-23 09:04:36

Powrót miesiączki po zakończeniu hormonoterapii

Mam 48 lat. Mając 43 lata wykryłam sobie guza lewej piersi. Okazało się, że to nowotwór T2N1M0. Receptory ER PS5+IS3=TS8. Receptory PR PS5+ IS3=TS8. Her-2/neu (-).
Przeszłam 4 kursy chemioterapii, a potem była mastektomia.
Dokładnie od 4 lat i 6 miesięcy zażywam Tamoxifen. Przez pierwsze 2 lata w parze był Zoladex. Przez cały ten czas odczuwam mocne uderzenia gorąca przemiennie z dreszczami. Mając 40 lat miałam już takie objawy. Leczenie bardzo je nasiliło. Zastanawiam się, czy po 5-cio letnim leczeniu hormonalnym miesiączka wróci i czy przejdę naturalną menopauzę. Pani ginekolog, która mnie prowadzi twierdzi, że prawdopodobnie tak. Z kolei lekarz, u którego leczę osteoporozę (która powstała po 2 latach hormonoterapii) twierdzi, że nie. Jeżeli jest to możliwe, bardzo proszę o odpowiedź na moje pytanie.

 

Odpowiedź:

 

Skoro miesiączka nie wróciła po odstawieniu Zoladexu, to szansa na jaj powrót jest znikoma. Tamoksyfen nie hamuje miesiączki. Ale za to chroni kości przed osteoporozą :-)

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Poczytaj również

  • Avatar

    2022-06-30 17:46:14

    Badania kliniczne

    Rozpoznanie: Wieloogniskowy nowotwór złośliwy piersi lewej cT3 c N3a st. IIIC, podtyp luminalny, HER- 2...
  • Avatar

    2022-06-16 09:04:47

    Jakie powinno być zastosowane leczenie

    Moje rozpoznanie to: rak NST, G3, lum-B Her2 (-) KI6790%, cT2N1M0. Wstępnie zakwalifikowano do leczenia neoadiuwantowego...
  • Avatar

    2022-06-13 10:35:16

    Obrzęk twarzy

    Jestem po mastektomii. Mój problem polega na obrzęku twarzy, od ponad 2 miesięcy mam opuchniętą twarz. Na początku...