Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2016-11-10 09:53:13

Ból w dole brzucha

Jestem po mastektomii, chemioterapii, obecnie w trakcie hormonoterapii - tamoksyfen - od blisko 3 miesięcy. Od około miesiąca dokucza mi ból w dole brzucha. Ginekolog znalazł na jednym jajniku torbiel, na drugim cyt. "dwa proste pęcherzyki", no i pogrubione endometrium. Czekam na wizytę kontrolną. Od dwóch dni ból jest tak silny, że wspomagam się środkami przeciwbólowymi.
Moje pytanie jest następujące: czy wskazane byłoby dołączenie do leczenia zoladexu? Czy zahamowałby on powstawanie torbieli?
Czy jedyną metodą jest dalsze branie tamoksyfenu i usunięcie jajników jeśli zmiany nadal będą się utrzymywać?
Mam 38 lat. Miesiączka jak dotąd nie wróciła po chemioterapii.

 

Odpowiedź:

 

Może ból w podbrzuszu wynika ze zmian hormonalnych tak, jak to bywa w okresie owulacji. Może jest to sygnał, że powróci miesiączka. Warto sprawdzić poziomy FSH i E2, chociaż one nie zawsze są miarodajne w czasie leczenia tamoksyfenem.
Jeśli będzie utrzymywała się tendencja do powiększania się endometrium, to może to być wskazanie do odstawienia tamoksyfenu. Wtedy alternatywą byłby zoladex +/- inhibitor aromatazy. Zawsze też można rozważyć usunięcie jajników, zwłaszcza gdyby torbiele budziły wątpliwości.

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Poczytaj również

  • Avatar

    2022-05-28 09:22:05

    Torbiel w miejscu gdzie był guz

    Ponad rok temu przeszłam operację oszczędzającą raka piersi her2 +++, niehormonalnego. W wyniku histopatologicznym po...
  • Avatar

    2022-05-20 09:53:19

    Graviola

    Mam pytanie odnośnie suplementu diety Graviola. Czy można i warto stosować (w jakiej formie najlepiej)? Czy nie wchodzi w...
  • Avatar

    2022-04-22 09:55:22

    Tamoxifen a kozieradka

    Cztery lata temu miałam operację usunięcia raka piersi. Był to rak hormonozależny. Aktualnie biorę Tamoxifen. Mam problem z...