Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2016-11-23 10:32:52

Skóra po radioterapii

Prawie rok po operacji oszczędzającej I radioterapii moja skóra na piersi, głównie w okolicy rany, zaczęła się łuszczyć, swędzieć i jest bardzo sucha. Onkolog zalecił by nawilżać dwa razy dziennie. W aptece nie mieli żadnych środków stricte na skórę po radio, ale farmaceutka poleciła mi środek o nazwie A-Derma Exomega (bez parabenów, konserwantów I środków zapachowych).
Skład (INCI): Water (Aqua), Mineral Oil (Paraffinum Liquidum), PEG-12, Glycerin, Cyclopentasiloxane, Glyceryl Stearate, PEG-100 Stearate, Oenothera Biennis (Evening Primrose), Oil (Oenothera Biennis Oil), Myreth-3 Myristate, Cyclohexasiloxane, Polyacrylamide, Niacinamide, 10-Hydroxydecenoic Acid, Avena Sativa (Oat) Leaf/Stem Extract (Avena Sativa Leaf/Stem Extract), BHT, C 13-14 Isoparaffin, Disodium EDTA, Laureth-7, Sodium Acetate, Tocopherol.
W składzie widzę jednak PEGi i inne substancje, które nie wydaja mi się niespecjalnie bezpieczne.
Czy powinnam się obawiać stosowania tego środka?

 

Odpowiedź:

 

Najpewniej zawartość PEGów w tym preparacie jest zgodna z normami unijnymi, ale nie mam własnych doświadczeń/obserwacji pacjentów po napromienianiu. Na pewno dobrze robi krem witaminowy albo specjalny preparat Olvizone.

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Poczytaj również