Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2017-07-09 09:32:02

Wstrząs po Paclitaxelu

Mam 34 lata. W listopadzie 2016 r. wykryłam zmianę w lewej piersi na godz 4/5 (27 x17 mm). Rak trójujemny. Od 3 stycznia 4 x AC + 12 Paklitaksel. Przy 3. Paklitakselu - wstrząs. Przerwanie chemii i operacja oszczędzająca z biopsją węzła wartowniczego. Z powodu wyników 0/1 węzeł chłonny bez przerzutów raka i w 1/4 węźle chłonnym stwierdza się przerzut raka ZAPADŁA DECYZJA: operacja wycięcia całkowicie węzłów chłonnych. Dodam, że oprócz guza 0.8 mm znaleziono dodatkowe ognisko 0.5 mm w usuniętym fragmencie choć nie w marginesie. Wyniki z grudnia 2016: E-kadheryna (-), Immunoekspresja receptorów estrogenowych i progesteronowych (-), Ki67 90%, Her-2 ujemny +1, BRCA 1 i 2 negatywne.
Po drugiej operacji, tej w której usunięto 21 węzłów chłonnych, okazało się, że 21 jest czystych. Dziś byłam u lekarza, który postanowił podać mi we wtorek 11-go lipca 1 z 10 Paklitakseli, których nie dokończyłam z powodu wstrząsu. Z 10 na 11go lipca mam wziąć o 24 godz. 20 tabletek deksamethasonu plus o 6 rano (już 11go) kolejne 20 tabletek deksamethasonu - łącznie 40 szt.
Mam pytanie czy po takiej premedykacji mogę spróbować zaufać lekarzowi, że ten Paklitaksel mnie nie wykończy, że nie będzie następnego tylko tym razem gorszego wstrząsu? Dodam, że źle reaguję na sterydy - gorące czerwone poliki plus rozedrganie i niepewność. Sama nie wiem czy to dobre wyjście, że lekarze trzymają się wersji dokończenia serii Paklitakselu a po niej dopiero naświetlania?
Prosze o pomoc, bardzo się boje.

 

Odpowiedź:

 

Nikt nie zna odpowiedzi na Pani pytanie.
Premedykacja zaproponowana przez lekarza powinna zabezpieczyć przed wstrząsem, na pewno będzie w pogotowiu anestezjolog. Zdarza się, że reakcja uczuleniowa występuje przy pierwszym podaniu PXL i nigdy się nie powtarza, bywa, że występuje przy podaniu ostatnim.

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Poczytaj również