Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2017-07-18 10:21:34

Zawyżony poziom płytek krwi

Pani Doktor, mam pytanie odnośnie zawyżonego poziomu płytek krwi.
Mama miała dnia 14.07 3. kurs chemioterapii wg schematu FAC. Płytki krwi w tym dniu były na poziome 488 tys. Tydzień przed chemią 06.07 robiłyśmy wyniki i wówczas płytki wynosiły 288 tys. W tym dniu 06.07 był również zbadany poziom D-Dimerów, które wyszły 360 (nie na zlecenie lekarza prowadzącego, nasza prywatna inicjatywa). Być może jestem przewrażliwiona, ale zmartwił mnie ten poziom płytek, tym bardziej, że tutaj na forum dużo pisze się o zagrożeniu zakrzepicą, jakie niesie zarówno sama choroba nowotworowa jak i związane z nią leczenie. Onkolog w ogóle nie wspomniał o zawyżonym poziomie płytek, stąd moje pytania:
1) Czy należy zacząć martwić się tym wzrostem w ciągu tygodnia o 200 tys. i obecnym poziomem płytek 488 tys.?
2) Czy należy wdrożyć jakąś profilaktykę przeciwzakrzepową?
3) Czy poziom D-Dimerów jest w porządku?
Dodam jeszcze, że 06.02 mama przeszła stabilizację przeznasadową kręgosłupa i po operacji przyjęła 30 zastrzyków Clexane.

 

Odpowiedź:

 

Na pewno nie należy rozpoczynać żadnej terapii bez porozumienia z lekarzem prowadzącym.
Zaczęłabym od ponownego sprawdzenia liczby płytek. Za mało wiem o mamie i nie udzielę żadnej porady zdalnie.
Można poprosić o wsparcie lekarza POZ.

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Poczytaj również

  • Avatar

    2022-01-22 12:20:10

    Jakie powinno być zastosowane leczenie

    Rak, jak opisałam poniżej, różnił się nieco w wyniku biopsji i wyniku pooperacyjnym. Biopsja mammotomiczna...
  • Avatar

    2022-01-12 15:26:13

    Interpretacja przypadku

    Jestem po mastektomii prawej piersi w 2020 r. bez biopsji węzła wartowniczego (węzły chłonne bez zmian, wynik po operacji:...
  • Avatar

    2022-01-12 15:22:42

    Interpretacja wyniku USG piersi

    Dzisiaj byłam na USG piersi. Niestety, ale nie uzyskałam żadnej wskazówki od lekarza, co zrobić dalej i chciałabym...