Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2017-08-28 11:28:10

Zapobieganie skutkom ubocznym hormonoterapii

Mam 58 lat, jestem po mastektomii piersi lewej i wycięciu węzłów pachowych (wrzesień 2015 r.).
G2, N1, Er - 10%, Pr - 0, Her2 - +3. Po 4 kursach AC, 12 kursach PXL i rocznym kursie herceptyny.
Od połowy lutego br. biorę Atrozol, którego skutki uboczne mogą mieć wpływ na osteoporozę, w związku z czym chciałabym profilaktycznie przyjmować wapń. Proszę o informację, w jakich optymalnych dawkach powinnam go przyjmować i czy robić przerwy i jak długie, żeby nie doprowadzić np. do odkładania się wapnia w żyłach (o czym przeczytałam w internecie) oraz czy mogę go przyjmować razem z magnezem i potasem (np. z asparaginianem, który zazwyczaj przyjmuję na wiosnę i jesień po 3 miesiące).

 

Odpowiedź:

 

Do ustalenia schematu leczenia/zapobiegania osteopenii konieczne jest wykonanie badania masy kostnej (BMD). Później lekarz prowadzący lub reumatolog ustali, czy wystarczy suplementacja wapniem i witaminą D3, czy trzeba dodatkowo podać bifosfonian.

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Poczytaj również

  • Avatar

    2022-11-06 08:50:50

    Interpretacja USG piersi

    Mam 49 lat. Proszę o interpretację wyniku usg: Piersi o budowie gruczolowo-tluszczowej. W piersi lewej na godz. 1. w tylnej...
  • Avatar

    2022-11-05 10:59:10

    Jaka powinna być zastosowana hormonoterapia

    Mam 66 lat. 6 lat temu zdiagnozowano u mnie raka piersi. Przeszłam mastektomię piersi prawej z limfadenctomią węzłów...
  • Avatar

    2022-11-05 10:55:28

    Interpretacja przypadku

    Invasive breast carcinoma - invasine lobular carcinoma G2, E-kadheryna (-), ER (+) 5/8, PR (+) 5/8, HER-2: 0 odczyn ujemny,...