Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2018-09-03 09:45:35

Miesiączka podczas leczenia Nolvadexem

Mam 48 lat. Jestem 2 lata po BCT lewej piersi i biopsji węzła wartowniczego, bez przerzutów. Od 22 m-cy przyjmuję Nolvadex D i cały czas miesiączkuję. Początkowo cykle stopniowo się wydłużały z 26 dni do 35, a teraz są nawet 18 dniowe i bardzo są obfite. Regularnie wykonuję usg transvaginalne i endometrium jest w normie.
Czy to znaczy, że lek na mnie nie działa?
Czy nie oznacza to, że moje estrogeny mają się nadal dobrze, a ja jestem w niebezpieczeństwie?
Czy można wykonać jakieś badanie dla sprawdzenia działania leku na mój organizm?

 

Odpowiedź:

 

Tamoxifen nie zmniejsza ilości estrogenów, tylko blokuje receptory, do których chciałyby się estrogeny przyłączyć. Nie ma badań, które jednoznacznie oceniają skuteczność leczenia. Brak nawrotów jest pośrednim dowodem na efektywność.

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Poczytaj również

  • Avatar

    2020-08-06 11:02:37

    Jakie powinno być zastosowane leczenie

    Pod koniec maja zdiagnozowano u mojej żony (30 l.) trójujemnego raka piersi. IDC NST G3 (3+3+3) z cechami...
  • Avatar

    2020-08-06 10:59:57

    Mammografia po radioterapii

    Jestem 4 miesiące po radioterapii piersi oraz 6 miesięcy po operacji oszczędzającej. Na pierwszym kontrolnym badaniu USG...
  • Avatar

    2020-08-01 12:01:03

    Usunięcie przewodów mlekowych

    Mam 35 lat. W połowie maja zauważyłam wyciek z brodawek przy naciśnięciu. Kolor zielonkawo-żółty, czasem biały lub...