Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2020-05-31 16:13:44

Dolegliwości w obrębie przełyku po radioterapii

Jestem po radioterapii piersi lewej (20 frakcji po 225cGy/g i 270cGy/g na obszar loży). Po 7 tygodniach od zakończenia leczenia pojawił się problem z przełykiem (ból przy przełykaniu, zgaga).
Czy może to być skutek uboczny radioterapii?
Czy jest konieczność wykonania gastroskopii?
Jeżeli zapalenie przełyku jest skutkiem radioterapii, jakie powinno być zastosowane leczenie?
 

 

Odpowiedź:

 

Wydaje się, że przyczyny dolegliwości w obrębie przełyku trzeba szukać poza skutkiem napromieniania, chociaż wykluczyć nie można.
Uważam, że warto wykonać gastroskopię - oczywiście po porozumieniu ze swoim lekarzem rodzinnym lub z onkologiem.
Doraźnie można przyjąć lek łagodzący objawy taki jak renni lub santi, ale nie wolno zaniechać diagnostyki.
O leczeniu przyczynowym zdecyduje gastrolog.

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Poczytaj również

  • Avatar

    2022-05-28 09:22:05

    Torbiel w miejscu gdzie był guz

    Ponad rok temu przeszłam operację oszczędzającą raka piersi her2 +++, niehormonalnego. W wyniku histopatologicznym po...
  • Avatar

    2022-05-20 09:53:19

    Graviola

    Mam pytanie odnośnie suplementu diety Graviola. Czy można i warto stosować (w jakiej formie najlepiej)? Czy nie wchodzi w...
  • Avatar

    2022-04-22 09:55:22

    Tamoxifen a kozieradka

    Cztery lata temu miałam operację usunięcia raka piersi. Był to rak hormonozależny. Aktualnie biorę Tamoxifen. Mam problem z...