Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2020-08-11 17:14:06

Hormonoterapia a ciąża - cd.

Kontynuacja pytania "Hormonoterapia a ciąża" z 7 sierpnia 2020 r.

 

Escitalopram biorę już od pół roku. Pisze Pani, że daje to interakcje z Tamoxifenem. Jakie? Czego powinnam się obawiać? Skutków ubocznych czy zahamowania działania Tamoxifenu? Mam wizytę u psychiatry 12.08.2020, więc chciałabym mieć argumenty za zmianą leku na wenlafaksynę.
Chciałabym też bardzo gorąco podziękować Pani Dr Górnaś oraz całej ekipie tworzącej amazonki.net, gdyż tutaj dostawałam i znajdowałam informacje od początku diagnozy. Jest to bezcenne wsparcie, gdyż pozwala się nieco uspokoić w oczekiwaniu na wizyty lekarskie.

 

Odpowiedź:


W rozmowie z psychiatrą powinna wystarczyć informacja o tym, że bierze Pani tamoksyfen.
On ma wspólny szlak przetwarzania w organizmie z escitalopramem (z udziałem izoenzymu CYP2C19, w mniejszym stopniu – CYP3A4 i CYP2D6), dlatego może się zmniejszać nieco aktywność tamoksyfenu.
Stąd sugestia zmiany na wenlafaksynę, która w kolizję wchodzi w mniejszym stopniu (jest słabym inhibitorem CYP2D6).

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Poczytaj również