Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

forum

|

2020-12-08 22:02:15

Obrzęk piersi po rekonstrukcji

Ponad 3 miesiące temu miałam mastektomię z rekonstrukcją - implant pod skórę na mięsień. Nie palę, jestem bardzo szczupła, przed rakiem wysportowana. Wszystko przebiegło ok. dreny 6 dni, potem wyjęte i do domu. Po tygodniu punkcja chłonki z tej piersi. Obrzęk schodził.
Nie wiadomo czemu 5 tygodni temu pierś znowu zaczęła nabierać chłonkę. Wygląda na dużo większą, skóra się błyszczy jest napięta, boli oraz czerwona z siniakiem. Operator stwierdził, że nie ma żadnego zapalenia (ja panikowałam że jest), jest limfa ale za mało żeby ściągać, i nic więcej. Zostałam sama z problemem. Przykładam kapustę - jest chyba jaśniejsza, masuję delikatnie, ćwiczę z drążkiem, oczywiście stanik pooperacyjny lub sportowy dzień i noc. Zauważyłam tworzący się rozstęp na piersi ale to mały problem najgorsze że boli, Co robić? Ile to może trwać? Czy można usunąć ten implant na nfz (jak nie wyleczy się, nie widzę innej możliwości funkcjonowania)? 

 

Odpowiedź:

 

Z takim problemem musi się Pani zwrócić do operatora. Ciężko bez zbadania powiedzieć jaka jest przyczyna zbierania się chłonki. Może być to reakcja organizmu, może być nadkażenie implantu. Jeżeli nie została użyta siatka syntetyczna bądź ADM a implant jest włożony podskórnie może być to wynik zastosowanej metody. Musi być Pani pod kontrolą chirurga prowadzącego. 

poleć znajomemu drukuj skomentuj rss
Oceń artykuł:

Poczytaj również

  • Avatar

    2022-05-20 09:53:19

    Graviola

    Mam pytanie odnośnie suplementu diety Graviola. Czy można i warto stosować (w jakiej formie najlepiej)? Czy nie wchodzi w...
  • Avatar

    2022-04-22 09:55:22

    Tamoxifen a kozieradka

    Cztery lata temu miałam operację usunięcia raka piersi. Był to rak hormonozależny. Aktualnie biorę Tamoxifen. Mam problem z...
  • Avatar

    2022-04-10 11:48:00

    Aromek a Proursan

    Jestem w czasie hormonalnego leczenia uzupełniającego raka piersi. Mam pytanie dotyczące jednoczesnego stosowania leku...