Ocena:
oceń

rozmiar czcionki

|

|

poleć

|

drukuj

|

2010-11-28 21:29:22

Niedoczynność tarczycy po radioterapii raka piersi.

Jestem po mastektomii (2008r październik) Wcześniej ( 2006r) usunięto mi śliniankę (rak płaskonabłonkowy), przeszłam naświetlania. Obecnie leczę się u endokrynologa ponieważ mam TSH podwyższone i biorę hormony ( Euthyrox). Ponieważ tarczyca została uszkodzona, pani dr powiedziała że już do końca mojego życia muszę brać te tabletki. Pytanie moje jest takie, czy branie tych tabletek nie wpłynie ujemnie na moje zdrowie, czy nie przyśpieszy wznowy raka w drugiej piersi lub innego organu? Otrzymałam chemie i 17 cykli herceptyny.

NIEDOCZYNNOŚĆ TARCZYCY POWSTAŁA JAKO NASTĘPSTWO LECZENIA RADIOTERAPIĄ W TERENIE SZYI WYMAGA SUPLEMENTACJI (UZUPEŁNIANIA) HORMONÓW TARCZYCY W POSTACI DOUSTNEJ (TABLETKOWEJ) I JEST BEZPIECZNE GDY JEST PROWADZONE PRZEZ ENDOKRYNOLOGA - TAK JAK U PANI.

poleć znajomemu drukuj
Oceń artykuł:

Poczytaj również

  • Avatar

    2022-04-22 09:55:22

    Tamoxifen a kozieradka

    Cztery lata temu miałam operację usunięcia raka piersi. Był to rak hormonozależny. Aktualnie biorę Tamoxifen. Mam problem z...
  • Avatar

    2022-04-10 11:48:00

    Aromek a Proursan

    Jestem w czasie hormonalnego leczenia uzupełniającego raka piersi. Mam pytanie dotyczące jednoczesnego stosowania leku...
  • Avatar

    2022-03-30 17:31:07

    Zabiegi po leczeniu raka piersi

    Jestem rok po operacji oszczędzającej i usunięciu 3 węzłów chłonnych. Po leczeniu neoadiuwantowym stwierdzona...