Kardiomiopatia poantracyklinowa

Wysłane przez Magda córka Eli 

Magda córka Eli (offline)

Post #1

23-02-2017 - 17:04:38

Gorlice 

Trzy miesiące po zakończeniu radioterapii, mama ma zdiagnozowaną kardiomiopatię poantracyklinową
bardzo proszę o odpowiedź czy ktoś z Was zmaga się z tym , jak sobie radzi i jak się leczy, proszę...



"Powiedz swojemu problemowi, że masz Wielkiego Boga"

lulu (offline)

Post #2

23-02-2017 - 17:17:00

k/Kwidzyna 

A jaką chemię miała mama, bo to o czym piszesz, to wskazuje na uszkodzenie serca przez chemię, a nie radioterapię.



Na Forum od 07 lutego 2008

2007 amputacja prawej piersi, 5 lat na Tamoksyfenie, Egistrozolu, Mamostrolu
2015 amputacja lewej piersi, 4xAC, rok Herceptyna
Nigdy nie jedz do syta. Jedna trzecia żołądka dla pokarmu, jedna trzecia dla napoju, jedna trzecia dla ducha.
je



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 23-02-2017 - 17:17:12 przez lulu.

Magda córka Eli (offline)

Post #3

23-02-2017 - 17:33:12

Gorlice 

4 wlewy AC



"Powiedz swojemu problemowi, że masz Wielkiego Boga"

lulu (offline)

Post #4

23-02-2017 - 18:41:24

k/Kwidzyna 

Schemat AC - to chemioterapia popularnie zwana "czerwoną" (od koloru jednego ze składników).
W jej skład wchodzą:
A - Adriamycyna (Doksorubicyna)
C - Cyklofosfamid (inna nazwa Endoxan)

Jak sobie poczytasz, to będziesz wiedziała, że to jest dość ostra chemia i uszkodzenie serca to też może być skutek uboczny. Myślę, że lekarze będą wiedzieli jak podleczyć serce.



Na Forum od 07 lutego 2008

2007 amputacja prawej piersi, 5 lat na Tamoksyfenie, Egistrozolu, Mamostrolu
2015 amputacja lewej piersi, 4xAC, rok Herceptyna
Nigdy nie jedz do syta. Jedna trzecia żołądka dla pokarmu, jedna trzecia dla napoju, jedna trzecia dla ducha.
je

Magda córka Eli (offline)

Post #5

28-02-2017 - 09:40:26

Gorlice 

no i sprostowanie...kardiolog twierdzi, że w prawdzie podczas badania mamy zasugerował kardiomiopatię ale jednak nie, to nie to.....ręce opadają, ja już cała w nerwach byłam
piszę teraz w wątku o hormonoterapii bo być może pogorszenie samopoczucia jest związane z Ansynem



"Powiedz swojemu problemowi, że masz Wielkiego Boga"

Tomasz. (offline)

Post #6

11-03-2017 - 21:51:29

Pruszków 

Trzeba by mieć wyjątkowego pecha, aby 4 cykle AC doprowadziły do kardiomiopatii- chyba, że było widoczne wcześniejsze uszkodzenie serca. Ale w takich sytuacjach chemioterapia nie powinna być podana. Kardiomiopatia (każda) objawia się m.in. cechuje się obniżoną frakcją wyrzutową serca. Są leki np. leki ACEI, ARB, spironolakton i inne - leki te ułatwiają pracę serca. Można też dodać digoksynę i inne leki jak furosemid. Daje się to leczyć.



____________
Nie jestem lekarzem. Moje sugestie odnośnie leczenia należy zawsze skonsultować z lekarzem prowadzącym.
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

Kliknij żeby zalogować

Użytkownicy online

Gości: 377
Największa liczba użytkowników online: 77 dnia 11-10-2011
Największa liczba gości online: 5263 dnia 07-04-2018