Zapalenie przelyku po radioterapii

Wysłane przez anna_by 

anna_by (offline)

Post #1

30-05-2020 - 19:58:59

Warszawa 

7 tygodni po radioterapii pojawił się problem z przelykiem (ból przy polykaniu, zgaga). Zastanawiam się czy możę to być skutek uboczny radioterapii? Lekarz prowadzący radioterapie twierdzi żę raczej nie, ale problem pojawił się nagle, nie było żadnej zmiany w diecie. Czy ktoś ma/mial podobny problem i jakie leczenie?

Safi (offline)

Post #2

30-05-2020 - 20:27:50

 

Ból gardła miałam w trakcie radioterapii, potem nie. Niestety, męczył mnie przez kilka dni kaszel. Na ból gardła stosowałam Tantum Verde. Pomagałuśmiech ból gardła i zgaga może być objawem refluksu



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 30-05-2020 - 20:31:25 przez Safi.

Tomasz. (offline)

Post #3

01-06-2020 - 14:34:32

Pruszków 

Polecam Panzol 20 mg codziennie, godzinę przed posiłkiem. Jeśli ustąpi- to kwestia refluxów. Jeśłi nie ustąpi- odczyn poradiacyjny. Wszystko wskazuje na pierwsze rozwiązanie, a doszło tylko do przypadkowego nałozenia się refluxów na radioterapię.



____________
Nie jestem lekarzem. Moje sugestie odnośnie leczenia należy zawsze skonsultować z lekarzem prowadzącym.
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

Kliknij żeby zalogować

Użytkownicy online

Gości: 532
Największa liczba użytkowników online: 77 dnia 11-10-2011
Największa liczba gości online: 14207 dnia 25-04-2022