Zmiany skóry po radioterapii

Wysłane przez emk 

emk (offline)

Post #1

23-11-2022 - 11:26:57

Żory 

Żona pół roku temu skończyła radioterapię. Wszystko było OK. Wczoraj zaobserwowała zmiany. Blizna-linia cięcia się zaczerwieniła a poniżej popękały naczynka krwionośne. Czy to odczyn po radioterapii? Czy lecieć z tym do onkologa?



PP cT4dN1M0 Luminarny B, HER2+++ po ACx4 DD, po 4x T+P+D, po Mastektomii radykalnej pT0N0 LVI(+)M0, w trakcie Trastuzumab, Tamoxyfen i Reseligo

Tomasz. (offline)

Post #2

27-11-2022 - 10:53:48

Pruszków 

To raczej sprawa chirurga. Odczyny po radioterapii są wcześniej. Po pół roku już stricte odczynów nie ma. Potrzebne jest pielęgnowanie okolic blizny. Kiedyś był np Contratubex. Może maść z jonami srebra? Przepisuje to chirurg. Onkolog też może coś zaproponować. Tym niemniej trzeba to bacznie obserwować. W bliznach najczęściej są wznowy. Tu zaawansowanie choroby było lokalnie znaczne.



____________
Nie jestem lekarzem. Moje sugestie odnośnie leczenia należy zawsze skonsultować z lekarzem prowadzącym.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 27-11-2022 - 10:55:30 przez Tomasz..
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

Kliknij żeby zalogować

Użytkownicy online

Gości: 607
Największa liczba użytkowników online: 77 dnia 11-10-2011
Największa liczba gości online: 14207 dnia 25-04-2022