Rak, nowa rzeczywistość

Wysłane przez Natalia1208 

Natalia1208 (offline)

Post #1

08-12-2020 - 21:42:23

Iława 

Witam serdecznie

Tydzień temu znaleźliśmy się w innej rzeczywistość.
Zacznę od początku....tata zauważył, że mama dziwnie dotyka się po piersi, okazało się że ma guz o którym wie już od około 4 miesięcy. Mama zależała mówić mi i rodzeństwu ale tata nie wytrzymał i po kilku dniach nam powiedział. Mama była już po mamofragi i chcieli czekać na wynik ale my na to nie pozwoliliśmy i udała się do lekarza. Wyników nadal nie ma ale my już wiemy...
Mama pokazała mi guz przed wizytą i już czułam, że to rak, spory twardy guz o nieregularnych kształtach, oczywiście nie jestem lekarzem ale mogłam się domyślać. Mama była u onkologia, który tylko ja zbadał i wysłał do innego na usg, kolejnego dnia usg i odesłanie do radiologia na kolejne usg niby dokładniejsze.
Mama mało chce o tym mówić, czytała mi opis usg ale też nie wszystko pamiętam. Nie widziałam się z nią po badaniach. Wiem, że guz ma wielkość 4.9x4.5x3.8 dodatkowo wątroba i węzły czyste ale na tarczycy znikome ślady czy coś takiego. Nie mogę spać, mama nie chce o tym rozmawiać, mówi że się nie boi chociaż wiem że nas oszukuje. Nie chciała się przyznać, że ma guza, bo nie chciała nas martwic i mam jej to za zle ale też sobie, może mogłam namówić ja na badania regularne. Mam momenty, że funkcjonuje ale nocami ogarnia mnie strach. Mamę boli też kręgosłup i wiem, że ma obawy że to przerzuty ale problemy z plecami ma od lat. Jak wspierać mamę? Biopsje ma w piątek. Boję się, że ciężko przejdzie chemię, jest po 60, 12 lat temu miała udar. Boję się wirusa, mogę tylko wyobrazić siebie co ona czuje. Czy w naszym życiu bedzie jeszcze kiedyś dawny spokój? Sama Nie wiem czego oczekuje pisząc na tym forum, czuje się zagubiona.
Co będziemy wiedzieć po biopsji? Kiedy jakieś rokowania?

Bombina76 (offline)

Post #2

09-12-2020 - 03:32:45

Środa Śląska