Hamburgery domowe

Wysłane przez Gizi 

Gizi (offline)

Post #1

09-07-2014 - 14:26:16

Warszawa 

Hamburgery - przepisy na 8 sztuk

Mięso
0,5 kg mielonej wołowiny,(może być inne, ale wołowina jest najlepsza)
1 cebula,
1 ogórek kiszony,
kilka zielonych oliwek - opcjonalnie,
1 jajo,
bułka tarta,
3 łyżki musztardy,
pieprz, sól. papryka słodka
oliwa.
Cebulę. ogórka kiszonego i oliwki drobno posiekać, zeszklić na patelni z oliwą. Dodać mięso-wymieszać. Dodać jajko, musztardę i odrobinę bułki tartej, tak by masa nie była rzadka.
Przyprawić do smaku. Mięso podzielić na 8 części, z każdej formować płaskiego burgera. Mięso się skurczy wiec powinien być większy, niż bułka przed pieczeniem. Grillować lub smażyć na dobrze rozgrzanej patelni .

Dodatki:
8 bułek z sezamem
kilka listków sałaty,
1 pomidor,
1 czerwona cebula,
3 ogórki konserwowe,
8 plasterków żółtego sera,
po 3 łyżki musztardy, keczupu i majonezu.
Musztardę, keczup i majonez wymieszać, wyjdzie nam sos firmowy. Bułeczki przekroić, nakładać kolejne dodatki, Przed podaniem rozgrzać chwilkę w piekarniku lub mikrofali , tak by ser się rozpuścił.

Bułeczki hamburgerowe.
2,5 szklanki mąki,
3/4 szklanki ciepłej wody,
1/3 szklanki mleka w proszku,
2 łyżki masła,
1,5 łyżki cukru,
3/4 łyżeczki soli,
1 łyżeczka suchych drożdży,
1 jajko,
2 łyżki sezamu + żółtko + 1 łyżka mleka

Masło roztopić i ostudzić, dodać wodę, mleko, cukier i drożdże, wymieszać. Pozostawić na 10 min. Dodać jajko, połowę mąki i sól, wymieszać . Stopniowo dodawać resztę mąki, wyrabiając gładkie i elastyczne ciasto. Starać się nie dodawać zbyt dożo mąki .
Ciasto umieścić w misce, przykryć ściereczką i pozostawić do wyrośnięcia w ciepłym miejscu na ok 1 godzinę.

Podzielić ciasto na 8 części, uformować bułeczki. Układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Ponownie przykryć ściereczką i pozostawić do wyrośnięcia przez ok. 45 min.
Bułeczki posmarować żółtkiem wymieszanym z mlekiem, posypać sezamem.
Piec w temp 200 stopnie jakieś 12-15 min.



Osiągnięcie celu jest punktem startowym do osiągnięcia kolejnego.

mała Mi (offline)

Post #2

09-07-2014 - 14:58:17

Rybnik 

o jadzka to dopiero przepis rotflna samą mysl slinka cieknie mniampozdrawiam i na pewno wypróbuje mmmm mniamuśne hamburberki

justyna81 (offline)

Post #3

09-07-2014 - 15:42:20

 

chichot mniam dzięki buziak

Gizi (offline)

Post #4

09-07-2014 - 18:59:59

Warszawa 

To do dzieła dziewczyny. Tylko zaznaczam są bardzo sycące.



Osiągnięcie celu jest punktem startowym do osiągnięcia kolejnego.

Otwarty umysl i nieustawanie (offline)

Post #5

05-03-2022 - 19:09:26

 

Dzien dobry. Kiedys to forum bardzo mnie wsparlo w chwili oczekiwania na wyniki badan najblizszej mi osoby, wiec z sentymentem i wdziecznoscia podziele sie dzis, dla chetnych, zebranym przez 10 lat reserch-em, czyli przeszukiwaniem i zebraniem informacji na temat wsparcia zdrowia, a tym samym wzmocnieniem ukladu odpornosciowego/immunologicznego.

Najwazniejsze jest: nie przeszkadzac organizmowi (nie szkodzic).
Co to moze oznaczac?
Wlasciwe wybory, dzieki poszerzaniu wiedzy i dobor zrodel, np. rolnik uczciwy dbajacy o nature..

Nasze cialo, jest niesamowita maszyna, przyjme taka forme wizualizacji.
Motorow ma kilka bardzo istotnych, ale tez wspolpracujacych ze soba:
np. SERCE, MOZG, JELITA.

Nie wprowadzanie w organizm substancji szkodliwych i obciazajacych jego mozliwosci dzialania,
jest najlepszym rozwiazaniem dla utrzymania zdrowia, poprzez wzmacnianie naturalnej odpornosci organizmu.

Talerz. Zaczac mozna od przejecia panowania nad wlasnym talerzem :-)

1. Unikanie: cukru i pochodnych, slodzikow, zamiennikow (maja wlasciwosci prozapalne i uzalezniajace).

Po odciazeniu organizmu, wyostrzaja sie zmysly wechu i smaku i juz nie beda potrzebne dodatki np. sztucznie slodzace.
Codzienna porcja mrozonych malin wprowadzic moze antyoksydanty/antyutleniacze wymiatajace nieczystosci nagromadzone w organizmie.

2. Unikanie produktow, w ktorych sklad mogly dostac sie szkodliwe substancje:
NIE a) np. nabial odzwierzecy moze zawierac resztki np. rozpuszczalnikow chemicznych stosowanych przy myciu aparatury przechowywania/przetwarzania tzw. mleka.

Np. zupe zwarzyw mozna zabielac smietanka kokosowa, tylko duzo mniej sie jej dodaje, zeby uniknac kokosowego posmaku.

NIE b) np. zboza, ktore przepojone moga byc substancjami nienaturalnego pochodzenia, jak pestycydy, gli fos at itd.
glownie najpopularniejsze zboza sa uszkadzane: np. pszenica, zyto, owies, ryz.

Chodzi tez o czytanie etykiet, jesli np. w Kluskach Slaskich jest dodatek maki pszennej..nie jest to wiec zgodne z tradycyjnym przepisem: ziemniaki, maka ziemniaczana/skrobia, jajko. Czyli dlaczego akurat dodano make pszenna ? Odpowiedzcie sobie sami.

NIE c) np. mieso odzwierzece, w kazdej postaci, poniewaz dlugo znajduje sie po zjedzeniu w jelitach i tam ..gnije. Przeciez zwierzeta to nasi Bracia mniejsi, kochajmy ich, nie skazujmy na zycie w cerpieniu, a po tym sa zjadani. Serce peka, cialo choruje.
Pies ma krotkie jelita, wiec problemu gnicia w jelitach nie ma i mieso go odzywia, a wiec nie szkodzi mu.

NIE d) nie zalewanie zoladka napojami podczas posilku, bo rozrzedzimy jego soki trawienne i trudniej bedzie mu zebrac sile na strawienie tresci pokarmowych. Osobno czas na spozywanie napojow, osobno czas na jedzenie i wszystko zachowane w odpowiedniej harmonii.

A teraz logiczne podejscie do odzywiania sie na co dzien.
Najkorzystniej produkty z kregu geograficznego polozenia i strefy klimatycznej:

TAK a) czyli np. Polacy, produkty uprawiane od pokolen, m. in. ziemniak z Ameryki polnocnej w Polsce od XV wieku. Organizmy polskie zdazyly sie juz przyzwyczaic do trawienia ziemniakow. Itp. Kiszonki = naturalne probiotyki.

TAK b) jest ok 70 000 gatunkow roslin jadalnych na swiecie. Nikt nie powinien wiec byc glodny przy tak szerokim wyborze.
Najwazniejsze pysznie je zestawiac, uczyc sie tych polaczen, eksperymentowac do smaku. Umiejacy gotowac, przestawic sie moga niemal natychmiast i poradza sobie..pysznie, a przy tym zdrowiej, co najwazniejsze.
Wspanialym rozwiazaniem jest na sniadanie, obiad, kolacje: surowe salaty/kapustne z dodatkiem warzyw na cieplo np. upieczonym w piekarniku kalafiorem, czy cukinia/baklazanem (przypomina smak grzybow). Zupa warzywna. Nawet krotko smazone placki z ziemniakow i warzyw (cukinia, papryka itd.). Warzywa gotowane na parze. Warzywa utarte na tarce, zeby poscily sok. Warzywa skrojone w slupki np. marchew, seler naciowy, ogorek zielony, papryka z Humusem (pasta z ciecierzycy) lub Tahina (pasta z sezamu), bardziej syta przekaska, bo z bialkiem roslinnym (Humus) i/lub tluszczem roslinnym (Tahini). Itd.

TAK c) jesli juz jedzenie miesa, to zawsze rozdzielnie z produktami bialka roslinnego jka np. ziemniaki/kluski/makaron (z soczewicy, nie z pszenicy)/soczewica/ciecierzyca/ poniewaz organizm wybierze najpierw do strawienia lzejsze bialko, a mieso bedzie zalegac..i gnic. Wiec jesli mieso, to z duza iloscia warzyw, ale nie z tzw. weglowodanami w postaci bialka roslinnego.

TAK d) wspomaganie sie produktami naturalnie wspierajacymi enzymy trawienne, jak slonecznik, namoczone orzechy, migdaly, sliwki suszone, surowy ananas itd.

TAK e) poszczenie, a wiec nie przejadanie sie, zwrocenie uwagi na rozmiar porcji.

To tylko i az! podstawowe zagadnienia wspierajace nasza..maszyne i jej motory.

Zyczenia zdrowia i smacznego! Trzymam kciuki za probe przez minimum 3 miesiace wdrozenia odciazania organizmu pozywieniem. A czy warto? Odpowiedz nalezy do kazdego z osobna.
Duzo slonca i ruchu na swiezym powietrzu, w otoczeniu drzew i spiewu ptakow. Serdecznosci.

Offli32gf (offline)

Post #6

23-08-2022 - 11:13:31

 

jakie sosy pasują najbardziej?
-
Numizmatyki, numizmatyka

Ebret3qwv (offline)

Post #7

09-09-2022 - 21:41:05

 

jakie pasują sosy serowe do nich?
-
dell latitude

Aqw6botr (offline)

Post #8

20-10-2022 - 12:56:19

 

ser cheddar nadaje się tutaj idealnie!.
-
pisanie prac

Ligd3fbg (offline)

Post #9

10-07-2023 - 12:45:19

 

jaki ostry sos polecacie do tego?
-
tarcze ceramiczne

Agft4j3fd (offline)

Post #10

09-11-2023 - 12:24:48

 

czy polecacie dodać smażony ser?
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

Kliknij żeby zalogować

Użytkownicy online

Gości: 267
Największa liczba użytkowników online: 77 dnia 11-10-2011
Największa liczba gości online: 14207 dnia 25-04-2022