Osteoporoza

Wysłane przez Amazonki.net 

Amazonki.net (offline)

Post #1

20-02-2010 - 19:06:08

Forumowo 

Chorujesz na osteoporozę i chcesz o tym napisać? W tym wątku możesz podzielić się swoim doświadczeniem, radami i zadać pytania.

Perełka (offline)

Post #2

18-05-2010 - 22:50:08

Dziewczyny pisze nie w swojej sprawie, ale w sprawie teściowej, też amazonki ( juz z 31 letnim stażem)
Ostatnie badania potwierdziły u niej osteoporozę. Niestety jest silnie zaawansowana. Dostała Osolek, preparat wapniowy z vit D3.
Nie wiecie jak długo trwa kuracja tym lekiem?
Czy oprócz diety bogatej w wapn ( mam na myśli przetwory mleczne) daje coś jedzenie wszelkiej maści galaretek?
Jestem zielona w tej kwestii, i dlatego pytam. Kiedy mój syn miał problemy ze zrastaniem kości po wypadku lekarze zalecali jedzenie dużej ilości galaretek mięsnych i owocowych, żelków itd. Nie wiem czy to pomagałoby też w tej chorobie.
Jeśli ktokolwiek może mi podać jakieś wskazówki będę bardzo wdzięczna. Badania wykazały, że teściowa miała złamane 3 kręgi piersiowe, wyginają jej sie żebra i choroba postępuje w galopującym tempie.
Okazało sie, ze 2 lata temu miała zdiagnozowana chorobę przez radiologa wykonującego RTG kręgosłupa, ale lekarka rodzinna olała sprawę. Niedawno teściowa wylądowała w szpitalu, gdzie lekarze wywalili wielkie oczy, że nie była leczona na osteoporozę. Teraz sytuacja wygląda nieciekawie. Przez te 2 lata choroba zrobiła swoje. Jak to powstrzymać?

Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 18-05-2010 - 22:51:27 przez Perełka.

Grażyna1 (offline)

Post #3

19-05-2010 - 00:15:07

Warszawa 

Perełko - ja właśnie zaczęłam zmagania z osteroporozą. Dostałam lek o nazwie "Bon viva" - mam brać 1 tabletkę na miesiąc oraz preparat wapniowy "Vitrum calcium z vit. D3". Ponadto oprócz tego co wymieniłaś mam jeść szprotki i sardynki w oleju oraz sporo żółtego sera dziennie.

Al_la (offline)

Post #4

19-05-2010 - 00:31:00

k/Warszawy