Chemioterapia - rozmowy codzienne

Wysłane przez Amazonki.net 

doria (offline)

Post #1

18-04-2014 - 17:05:33

Kraków 

Gizi, cudownie zwerbalizowałaś swoje odczucia, ja miałam takie same, tylko jakoś nie umiałam ich sobie nazwać w tak konkretny sposób.śmiech
papa



dana23 (offline)

Post #2

18-04-2014 - 19:57:29

Gdańsk, Saarbruecken 

Dominiko,najgorsze za Tobą!radochaserce



joasia0307 (offline)

Post #3

18-04-2014 - 20:49:59

Kłocko 

Witajcie Dziewczynki :-) Wczoraj mialam pierwsze tankowanie : schemat AC 4 wlewy.Nie bylo tak zle, coprwda byly mdlosci , dziwne cieplo i ospalosc no i nie obylo sie bez pawika( tylko jednego).Dzis wyszlam do domku i pelna werwy jestem :-) robie wszystko jak przed chemia acha tylko barwy wojenne przybralam . Mam nadzieje ze po nastepnych tez bedzie ok!!!
Pozdowionka i gorace buziaki:-) :-) :-)




Najgorsza jest walka pomiędzy tym co wiesz, a tym co czujesz...

aga66 (offline)

Post #4

19-04-2014 - 15:20:12

Warszawa 

Joasiu to zatankowałaś na same Święta, na szczęście dobrze się czułaś (przynajmniej wczoraj i mam nadzieję, że nic się nie zmieniło). Mnie właśnie przez Wielkanoc 3 lata temu przesunęli tak pierwszy wlew FEC, że dostałam go w sumie po 8 tygodniach po operacjibuziak



"Tyle wiemy o sobie, ile nas sprawdzono". W. Szymborska
Alexis de Tocqueville „Wolność człowieka kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka.” Niestety, wielu z nas uważa, że ich wolność nie podlega ograniczeniom, przynajmniej nie takim, które oni sami by akceptowali...

misiowa (offline)

Post #5

19-04-2014 - 17:54:25

Dzierżoniów  

Nikulam Gratuluję!!! Teraz to już będzie z górki smiling smiley

A wszystkim życzę spokojnych i ZDROWYCH Świąt Wielkiej Nocy!!! smiling smiley



ana00 (offline)

Post #6

20-04-2014 - 21:43:07

Ełk 

Joasia to na same święta dostałaś, ale dobrze, że się czujesz ok, oby tak dalej buzki

Wesołych Świat wszystkim życzę smiling smiley



Ankaaa (offline)

Post #7

20-04-2014 - 23:01:38

łódź 

Witam Was dziewczynysmiling smiley moja mama jest w trakcie chemii. Zakonczyla 4 cykl czerwonej i rozpoczyna biala. Ma problem z paznokciami i ze skora to znacxy: paznokcie robia sie czarne i wrastaja, a skora suchasad smiley czy macie jakies rady co moze stosowac, czy miala ktoras z Was podobnie???
Przy okazji zycze Wam wszystkiego najlepszego z okazji Swiat, przede wszystkim ZDROWIA, POMYSLNOSCI I RADOSNYCH CHWIL!!!



Witam, jestem corka kobiety, ktora zachorowala na raka. Dowiedzialysmy sie we wrzesniu ze jest to nowotwor zlosliwy sutka. Jestesmy po dwoch zabieg i czeka nas dalsze leczenie... Jest strach, ale mam tez nadzieje, ze sie ulozy...

domina13 (offline)

Post #8

21-04-2014 - 07:05:30

Piotrków Tryb. 

Ankaaa ja w czasie chemii smarowałam się balsam do ciała nawilżającymi 2x dziennie,do paznokci stosowałam REGENERUM .Pozdrawiambuzki




4xAC,4xDXL Mastektomia Carcinoma ductale infiltrans mammae.ER-TS 4/8;PR-TS 8/8;HER 2;0 ;Ki67-2%(styczeń2014);
Wznowa:NST G2; ER-80%;PR-99%;HER2-0;Ki67-12,9%(maj 2015)xeloda x4;nawelbina x9;sindaxel x7;cisplatyna x3;zoladex+symex(kwiecień-sierpień),zoladex+egristrozol(wrzesień);14-25.11.16r-kastracja radiologiczna;30.11.16r-Faslodex;14.12.16r-drugi Faslodex;28.12.2016r-trzeci Faslodex;25.01.2017r-czwarty Faslodex;27.02.2017r-pierwszy wlew chemii CMF;20.03.2017-drugi wlew CMF

Di (offline)

Post #9

21-04-2014 - 13:09:58

 

brawoforumowicz uściski dla wszystkich dzielnych kobietek ... I panów....bo zaraz mnie Walemar skrzyczy ze omijam panów oczko

Ankaaa co do balsamu do ciała to polecam Nivea balsam pod prysznic. Jest świetny. W czasie chemii nie miałam siły po prysznicu jeszcze balsamowac ciało. A tu myk myk i już. Dalej używam tego balsamu i ze skóra problemu nie ma. Co do pazurków to miałam stopy i dłonie zamrazane wiec nie robiło mi sie nic z paznokciami.
Pozdrawiam



Grazyna S (offline)

Post #10

21-04-2014 - 14:32:55

 

Ja chemie zalizylamsmutny przed samymi świetami ,ciezko jest ,ale da sie przezyć ,jem tylko rano kluski lane na mleku a póżniej ,kluski polane ,cytryną i sokiem z jagodami ,na odporność lekarz kazl mi sobie kupic ekomer ,a ja jeszcze sama na dodatek kupilam sobie grypowite w saszetkach i rozpuszczam w wodzie i pije ,pozdrawiam was wszstkich swiatecznie buziak



"nadzieja ma skrzydła,przysiada w duszy i śpiewa pieśń bez słów,
która nigdy nie ustaje,
a jej najsłodsze dźwięki słychać nawet podczas wichury”

Emily Dickinson

Gizi (offline)

Post #11

21-04-2014 - 16:28:51

Warszawa 

A ja napiszę tak. Niczego nie zamrażałam i nie mam problemów z paznokciami.
Przez chemię niczym ciała nie balsamowałam, za to skórę twarzy smarowałam kremami po pięć razy dziennie, jak chodziłam w nocy do toalety to smarowanie twarzy też odchodziło. Tak potwornie miałam wysuszoną skórę twarzy.
Za to teraz przy hormonach, skóra twarzy ma się dobrze. Natomiast reszta ciała gorzej, sprawę załatwia tak jak pisze Di balsam do kąpieli Nivea.
Gdyby Nivea nie pomogło to Oilatum jest nie do zastąpienia. Do dostania w aptece.
Pozdrawiam dziewczyny.kwiatek




Osiągnięcie celu jest punktem startowym do osiągnięcia kolejnego.

Di (offline)

Post #12

21-04-2014 - 19:24:38

 

Gizi ojjjjj znam to uczucie sciagnietej skory na twarzy... Szok! Pudełka kremów poszły....co do paznokci to ja tez sobie nie zamrazalam, mi zamrażano. Jest stosowane przy taksanach i zapobiega mrowieniu bolesnymi dłoni i problemów z paznokciami ale to tez nie każdy taki problem może miec tak jak i nie każdy chudnie czy nie na każdego działa Coca cola na mdłości.
Pozdrawiam



Iza12 (offline)

Post #13

21-04-2014 - 20:30:30

Gdańsk 

Oj, bardzo mnie zainteresowało zamrażanie paznokci, pojutrze mam ostatnią AC, potem zaczynam taksany, co to jest Kochane zamrażanie paznokci?

Gizi (offline)

Post #14

21-04-2014 - 20:56:43

Warszawa 

No właśnie Di, na mnie Cola nie działała. Do tej pory jej nie znoszę, tak samo zresztą jak innych słodkich rzeczy. Też chętnie dowiem się coś o zamrażaniu paznokci. To jakaś miejscowa krioterapia, czy myślę nie w tą stronę co trzeba?rotfl



Osiągnięcie celu jest punktem startowym do osiągnięcia kolejnego.

annzaw (offline)

Post #15

21-04-2014 - 23:06:15

Tarnów 

wkladaja paluchy w lód i tyle smiling smiley w stanach rozdaja w trakcie wlewów lodyz.dawniej obciskiwali tez np glowy i to mialo zapobiegac lysieniu ale stwierdzili ze to moze ograniczyc doplyw chemii do kazdej komorki i zaniechali.

anian23 (offline)

Post #16

22-04-2014 - 00:35:58

Głogów 

Hej dziewczyny. Przede mną trzecia chemia. Oby bylo tak jak dwie poprzednie duży uśmiech Martwi mnie to, że bardzo puchną mi nogi, robią się prawie balony smutny i moja waga rośnie w zastraszającym tępie zly Czy to może być efekt uboczny chemii? Biorę schemat TAC sześć sesji. Może któraś z Was miala podobny problem? Pozdrawiam serdecznie papa




" Pozytywne nastawienie, jeśli jest prawdziwe, jest nie do pokonania "
Marek Aureliusz

annzaw (offline)

Post #17

22-04-2014 - 06:38:45

Tarnów 

anian23 zglos to lekarzowi ale duza szansa ze po prostu na skutek sterydow zbiera Ci sie woda w ogranizmie. To minie, tak mi obiecuja bo tez chodze z twarza jsk chomik smiling smiley

domina13 (offline)

Post #18

22-04-2014 - 07:10:31

Piotrków Tryb. 

anian23 musisz koniecznie zgłosić : sterydy jak i chemia sprzyjają powstawaniu zakrzepicy,ja w czasie brania chemii jak zaczęły mi puchnąć dostałam Fraxiparine (65 zastrzyków) w brzuch.buzkiPozdrawiam!




4xAC,4xDXL Mastektomia Carcinoma ductale infiltrans mammae.ER-TS 4/8;PR-TS 8/8;HER 2;0 ;Ki67-2%(styczeń2014);
Wznowa:NST G2; ER-80%;PR-99%;HER2-0;Ki67-12,9%(maj 2015)xeloda x4;nawelbina x9;sindaxel x7;cisplatyna x3;zoladex+symex(kwiecień-sierpień),zoladex+egristrozol(wrzesień);14-25.11.16r-kastracja radiologiczna;30.11.16r-Faslodex;14.12.16r-drugi Faslodex;28.12.2016r-trzeci Faslodex;25.01.2017r-czwarty Faslodex;27.02.2017r-pierwszy wlew chemii CMF;20.03.2017-drugi wlew CMF

anian23 (offline)

Post #19

22-04-2014 - 11:27:16

Głogów 

Dziękuję dziewczyny za radę.uśmiech W czwartek mam badania przed chemią, to powiem mojej onkolożce. Po pierwszej chemii miałam zastrzyki w brzuch a po drugiej nie. Pozdrawiam serdecznie wszystkie walczące i te które nas wspierają buzki




" Pozytywne nastawienie, jeśli jest prawdziwe, jest nie do pokonania "
Marek Aureliusz

benia1960 (offline)

Post #20

22-04-2014 - 17:51:39

Szczecin 

Witam! ja mam prosbę. Która z Was miała chemię przedoperacyjną i po niej zmniejszył sie, albo znikł guz.

dana23 (offline)

Post #21

22-04-2014 - 17:57:21

Gdańsk, Saarbruecken 

benia1960,wiele z nas tak miało.U mnie guz zmniejszył się z prawie 2 cm na 4 mm,ale u wielu dziewczyn znikł całkowicie!hura



benia1960 (offline)

Post #22

22-04-2014 - 18:15:29

Szczecin 

a co na to lekarz prowadzący, jakie rokowania!

Ankaaa (offline)

Post #23

22-04-2014 - 18:55:18

łódź 

Dziekuje dziewczyny za pomoc. smiling smiley



Witam, jestem corka kobiety, ktora zachorowala na raka. Dowiedzialysmy sie we wrzesniu ze jest to nowotwor zlosliwy sutka. Jestesmy po dwoch zabieg i czeka nas dalsze leczenie... Jest strach, ale mam tez nadzieje, ze sie ulozy...

Waldemar (offline)

Post #24

22-04-2014 - 20:51:01

 

benia1960 moja kochana Dorotka miala chemie przedoperacyjna,szesc wlewow chemii TAC w badaniu kontrolnym po chemi wynik byl taki ze nastapil regres rozrostu nowotworu.Czekamy teraz na wynik histopato.............. pooperacyjny i w piatek jestesmy u onka ktory zapewne zleci radioterapie.Pozdrawiam wszystkie tankujace i przyjaciolki nasze kochane kwiatek buzki



Dopóki walczysz,jesteś zwycięzcą...........


dana23 (offline)

Post #25

22-04-2014 - 21:13:17

Gdańsk, Saarbruecken 

Beniu,mój lekarz zadowolony,bo to znaczy,że chemia działała,a rokowania dobre.tak



Di (offline)

Post #26

22-04-2014 - 21:53:15

 

Beniu miałam 8 chemii przed operacja. Guz znikł całkowicie po 7. Testy genetyczne super wyszły wiec nie chcieli mi juz dać radio bo wyniki histo wyszły tez super ...nic nie znaleźli...rokowania super . Radio wyprosilam bo chciałam wszystko wybrać co możliwe. No i powiedzieli ze tym radio to juz stempel przybili. No i fajnie ze w razie co to dobrze wiedzieć ze tak szybko mozna mojego typa zgładzić. Biorę jeszcze herceptyne i hormony.

Zamrażanie dłoni i stop. W czasie chemii wkładają ogromne ciężkie oblodzone rękawice i na stopy buty. Nie musiałam sie godzić na to. To jest tak zimne ze dłonie aż bolą ale mogłam kiedy chciałam wyjmować je. Masakra rece wyglądają jsk odmrozone przez chwile. Jednak ma to zapobiec schodzeniu paznokci , czy mrowieniu .

Dziewczynki tez mówiły zeby zapobiec wysuszeniu śluzówki to miały termos lodu i w czasie wlewu chemii ssaly kostki. Pomaga

Pozdrawiam



Al_la (offline)

Post #27

22-04-2014 - 22:54:38

k/Warszawy 

Cytuj
benia1960
a co na to lekarz prowadzący, jakie rokowania!

Spójrz na mój suwaczek, to zobaczysz jakie rokowania uśmiech





W najgorszych chwilach mego życia zawsze mogłem liczyć na przyjaciół.
Odtąd wiem, że pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić, to poprosić o pomoc. Paulo Coelho




Przewodowy NST, G2, T3N0Mx, TNBC, 6 x FEC (3 przed operacją), yT2N0Mx

Waldemar (offline)

Post #28

23-04-2014 - 11:46:18

 

Pozdrawiam cieplutko i wiosennie wszystkie dzielne walczace kobietki pociesza buzki



Dopóki walczysz,jesteś zwycięzcą...........


joasia0307 (offline)

Post #29

23-04-2014 - 14:47:33

Kłocko 

kwiatek dziewczynki czy to normalne że mam rana taka tłustą cere ze moge na twarzy naleśniki smarzyć bezradny? Do tej pory miałam raczej normalną wnerwiony jak temu zaradzić ?




Najgorsza jest walka pomiędzy tym co wiesz, a tym co czujesz...

XWESTA (offline)

Post #30

23-04-2014 - 16:15:14

Luboń 

Joasiu u mnie na odwrót, susza totalna, juz nie wiem czym się smarować...bezradny
Nie możesz pisać w tym wątku ponieważ został on zamknięty

Użytkownicy online

Gości: 430
Największa liczba użytkowników online: 77 dnia 11-10-2011
Największa liczba gości online: 14207 dnia 25-04-2022